Cunningham sportkocsi GM motorral?

2002.04.19. 14:14
 
   
   

A GM egymillióról kétmillió dollárra növelte részesedését a Cunninghamben, amely egy luxuskupé gyártását kezdi meg 2004 végén. Ezzel egy időben a Cunningham első embere, John McCormack újabb részleteket árult el a készülő C7 kupéról, és a cég további terveiről. A legmeglepőbb az a bejelentés volt, hogy az autó V12-es motorját a General Motorstól szerzik be. Jelenleg a GM-nek ugyanis nincsen 12 hengeres motorja, és eddig csak homályos pletykák szóltak egy ilyen nagy motor szériagyártásáról. Igaz ugyan, hogy a Cadillac Cien tanulmányba egy 750 lóerős V12-es motor került, de az az autóval együtt csak prototípus volt. A Cunninghamhez viszont nemigen érné meg saját motort fejleszteni, így két megoldás jöhet szóba: vagy az Aston Martin Vanquish megoldásához hasonlóan, amelynek motorja két Ford V6-os összeépítéséből származik, egy kommersz konstrukcióból származtatják a Cunningham C7 motorját, vagy a GM valóban kifejleszt egy teljesen új motort, amely más modellekben, például a Cadillac következő zászlóshajójában is feltűnik.

McCormack más tervekről is szót ejtett. Elmondta többek közt, hogy a C7 kupé mellett egy C8 nevű luxuskabrió tervein is dolgoznak, bár ennek a modellnek a sorsa még bizonytalan, mivel minden a kupé fogadtatásától függ. Emellett egy motorkerékpár-gyártó részleg felállítását is tervezik. Ezzel kapcsolatban McCormack is elismerte, hogy igen kockázatos ötlet, mivel a motorkerékpár-piac pillanatnyilag telítettnek látszik, ugyanakkor elmondta, hogy a Cunningham motorkerékpárjai hamisítatlan amerikai motorok lesznek, amelyekből pillanatnyilag nincs túlzottan nagy választék. A kétkerekűek persze sokkal olcsóbbak lesznek, mint a 250.000 dolláros luxusautó: a tervekben 9-11.000 dolláros ár szerepel. Mindez persze egyelőre csak terv. Jelenleg a cég az első termékkel, a C7-essel kapcsolatos megvalósíthatósági tanulmányok befejezésénél tart, és csak ezek elkészülte után kezdik majd a gyártósorok kiépítését, amely közel 60 millió dollár költséggel jár majd.