Új négyhengeresek a Mercedes C osztályban

2002.04.22. 11:39
 
   
   

A középkategóriás modellben alkalmazott összes benzines négyhengerest egyetlen motortípussal váltja fel a gyártó. Az új motor 1,8 literes, 16 szelepes, háromféle teljesítményszinttel készül majd és minden változatát feltöltő lélegezteti. Az alapváltoztaba, amely továbbra is a C180 névre hallgat, az eddigi kétliteres 130 lóerős egység helyére a 143 lóerős 1,8-as kerül. A motorcsere eredménye látványos: a gyorsulási idő 0-ról 100 km/h-ra 11 másodpercről 9,7-re csökken, a végsebesség pedig 210-ről 223 km/h-ra nő, miközben az átlagfogyasztást sikerült 9,3-ról 8,3 literre leszorítani 100 km-en. A C200-as az új feltöltős 1,8 literes 163 lóerős változatát kapja meg, azaz a teljesítmény nem változik a korábbi kétliteres kompresszoros egységhez képest, ugyanakkor az új motor eltérő karaktere miatt 0,2 másodperccel rövidül a gyorsulási idő 0-ról 100 km/h-ra (9,3-ról 9,1 másodpercre), és a végsebesség is nő, igaz, csak 3 km/h-val. Az átlagfogyasztás ez esetben is csökken, 9,5 helyett 8,8 literre 100 km-en. A legmérgesebb változat a C230 Sportcoupéba kerül: a régi 2,3 literes kompresszoros motor helyére az új egység 192 lovas változata kerül. Ez ugyan 5 lóerővel gyegébb, mint elődje, de a gyorsulás itt is javul, igaz, a 8,1 és a 8 másodperc közötti különbség aligha érzékelhető.

 
   
   

A végsebesség 240 km/h marad. Ebben az esetben is kedvezőbb lett az autó átlagfogyasztása, így 10,2 helyett csak 9,2 literre van szükség 100 km megtételéhez. A régi motorok felváltásával a Mercedes több legyet is ütött egy csapásra: egyfelől az új motor nagyobb sorozatban készülhet, így az előállítása és a szervizelése is is olcsóbb lehet, másrészt azokon a piacokon, ahol a hengerűrtartalom szerepet játszik az adózásban, szintén előnyhöz juthat a típus. Az új motorok várhatóan a nyár végén jelennek meg a C osztályos Mercedesben.