Eredményes tavasz a BMW-nél

2002.04.22. 17:35

 
   
   

Az általános keresletcsökkenés látszólag továbbra sem érinti a BMW eredményeit. Márciusban a cég eladásai újabb csúcsot döntöttek: egy hónapon belül meghaladták a 100.000 darabot. A jelenlegi helyzetben, amikor az európai autóeladások csökkenőben vannak és Amerikában sem épp rózsás a helyzet, a cég március hónapban 17,2 %-ös növekedést produkált a tavaly márciusi adatokhoz képest, míg a teljes első negyedévben ugyanez az adat 17,4 % volt. A növekedés nagyobb része a Mini megjelenésének köszönhető: csak márciusban 13.499, negyedéves szinten pedig 27.691 darab kelt el belőle, azaz az eladások több mint 10 %-át adta, de a BMW típusok eladása is emelkedett, igaz, jóval szerényebb mértékben. Elsősorban a 7-es és az 5-ös iránti kereslet növekedett, az előbbi 52, az utóbbi 35 %-kal. A legerősebben fejlődő piac a BMW szempontjából Nagy-Britannia volt, ahol Miniből és BMW-ből csaknem 48 %-kal több fogyott az idén, de igen sikeres a bajor márka az Egyesült Államokban és Németoszágban is. Az első negyedév adatai - 260.462 eladott autó - azt a feltételezést látszanak alátámasztani, hogy a BMW ez év végére akár a bűvös egymilliós határt is átlépheti, ami az eladási számokat illeti. Külön érdekesség, hogy Magyarországon is a világban tapasztalható trendek szerint alakultak az eladások.