Ascari KZ1 V10-es motorral?

2002.04.23. 15:21

 
   
   

Másfél éve mutatkozott be a kis angol manufaktúra legújabb modellje, ám a gyártás azóta is várat magára. Az eredeti KZ1-esbe egy ötliteres 520 lóerős BMW V8-ast építettek, de a legújabb hírek szerint mégsem ez a motor kerül a szépvonalú középmotoros sportkocsiba, hanem a Judd által szállított hasonló teljesítményű négyliteres V10-es, amely a GV4 jelzésű, hosszútávú versenyeken használt motor leszármazottja. Az új motor pontos adatai egyelőre ismeretlenek, ahogy az sem világos, hogy a vérbeli versenymotor hogyan lesz képes teljesíteni az utcai autókra vonatkozó környezetvédelmi normákat. A KZ1-ről is eléggé hiányos adatokat közölt a gyártó, mindössze annyi biztos, hogy az autó vázszerkezete és karosszériája egyaránt szénszál-erősítésű műanyagból készült, hatsebességes kézi kapcsolású vagy szekvenciálisan kapcsolható félautomata váltóval szállítják, végsebessége meghaladja a 300 km/h-t, gyorsulása pedig kevesebb mint 3,7 másodperc 100 km/h-ra. Az autó ára 130.000 font - kb. 51 millió forint - körül alakul majd.