Ötös BMW 2003-ra?

2002.04.25. 11:27
Kapcsolódó cikkek (1)
 
   
   

A korábbi híresztelések ellenére még egy évet várnunk kell a BMW új nagykocsijára, de szép lassan egyre többet tudunk meg a készülő modellről. Kémfotók helyett most - állítólag a BMW tervezőstúdiójában készült - rajzokat mutatunk az E60 kódjelű modellről. A képeken elsősorban az orr- és farkiképzést érdemes megfigyelni, mivel ezeket álcázták a legjobban a gyáriak a tesztelésre használt példányokon. A rajzok alapján a radikális hetes és a jelenlegi, meglehetősen konzervatív formavilágú ötös közt képez izgalmas átmenetet az új modell: az alacsony profilú "vesék" és az egy házba bujtatott ikerfényszórók már az új tervezési irányt képviselik, ahogy az élesebb oldalvonal és szögletesebb alapforma is, ugyanakkor a masszív lökhárító és a lendületes tetőív megőrzi a kapcsolatot a jelenlegi modellel. Mindez persze még nem szentírás, a formáról 100 %-os biztonsággal csak a 2003-ban Frankfurtban esedékes bemutatón nyilatkozhatunk.

Sokkal biztosabbnak látszanak azok az információk, amelyek a lemezek alatti műszaki megoldásokra vonatkoznak. Az ötös egy különleges hibrid vázrendszerre épül: a Z8-assal szerzett tapasztalatokat felhasználva az autó első részét alumínium keretre építik, az utascella és a csomagtartó viszont a hagyományos önhordó acélvázra épül. Ezzel nem csak tömegcsökkentést érnek el, de a súlyelosztás is kedvezőbb lehet, mint a hagyományos megoldások esetében. Várhatóan a karosszérialemezek nagyobb része is alumíniumból készül majd, de a futóműben - amely elöl McPherson tagokból áll majd, hátul pedig a BMW jellegzetes többlengőkaros konstrukciója - is széles körben alkalmazzák majd a könnyebb anyagot. Az autó méretei alig változnak valamit, viszont a tengelytávot - és ezzel a hátsó utasoknak jutó teret - jelentősen megnövelik.

 
   
   

A motorválaszték a jelenlegihez nagyon hasonló egységekből áll majd, 2,2, 2,5 és 3 literes soros hathengeres valamint 3,6 és 4,4 literes nyolchengeres benzines motorok közül válogathat a leendő vásárló, ezenkívül négyféle turbódízel egységet is kínálnak majd, 2, 2,5, 3 és 4 liter hengerűrtartalommal. A benzines motorok pillangószelep nélküli Valvetronic egységek lesznek közvetlen befecskendezéssel. A csúcsmodell azonban nem a 4,4 literes V8-as lesz, hanem egy jóval könnyebb háromliteres hathengeres biturbó motor, amely durván 400 lóerős teljesítményével könnyedén felveheti a versenyt a Jaguar S-type R-rel és a Mercedes E500-zal. Később érkezik az M5-ös, amelybe - és ebben nincs megegyezés az egyes források között - egy ultrakönnyű 5 literes V10-es vagy 5,5 literes V8-as kerül, amelyet az F1-es motorfejlesztő részleggel közösen dolgoznak ki, és amely legalább 500 lóerős lesz.

Ami a típus felszereltségét illeti, szinte biztosan megkapja a 7-esből ismert aktív lengéscsillapítókat és a menetstabilizáló elektronikát, de úgy hírlik, a tekerőgombbal működtethető iDrive fedélzeti számítógép - amelytől eddig minden 7-es BMW-t tesztelő újságírónak csomókban hullott a haja - egy egyszerűbben kezelhető változatát is. A típust emellett állítólag felszerelik egy újfajta kormányművel is, amely automatikusan képes korrigálni erős oldalszélben és hirtelen fékezéskor az autó oldalkúszását.