50 éves a benzinbefecskendezés

2002.05.07. 13:54

 
   
   

1952-ben jelent meg a Gutbord Superior 600 és a Goliath GP 700 E, a világ első benzinbefecskendezéses motorral felszerelt sorozatgyártású autói. A Bosch által szállított, akkor még teljes egészében mechanikus rendszer mintegy 20 %-os fogyasztáscsökkenést és ugyanilyen mértékű teljesítménynövekedést okozott. Később sokáig a nagyteljesítményű autók kiváltsága volt a bonyolult, és drágán előállítható benzinbefecskendező. A Bosch újabb találmánya, a jóval olcsóbban előállítható elektronikusan vezérelt D-Jetronic rendszer 1967-ben látta meg a napvilágot a VW 1600 TL modellben, ettől kezdve a megoldás rohamosan terjedt az alacsonyabb árú személyautókban is.

 
   
   

Az 1979-ben bemutatott Motronic rendszer már közösen vezérelte a gyújtást és a befecskendezést, így még jobb eredményeket lehetett elérni. Napjainkra a befecskendező rendszerek általánossá váltak a modern benzinmotorokban. A legújabb fejlődési lépcső a közvetlen benzinbefecskendezés, amely szintén egyre elterjedtebbé válik, és az előrejelzések szerint öt-hat éven belül kiszorítja a korábbi megoldásokat.