Hivatalos információk az új Saab 93-asról

2002.05.13. 15:42
 
   
   

Megérkeztek az első sajtóinformációk a teljesen átdolgozott új Saab 9 3-asról. A képek alapján kívülről sportosabb hatású, mint elődje, ez azonban a Totalcar Új Modelleket Értékelő Bizottsága szerint eleganciájának rovására ment.

 
   
   

Hossza nem változott, csupán a tengelytáv nőtt meg 71 mm-rel, ennek köszönhetően a hátsó utasoknak jóval több hely jut, mint korábban. Az elöl segédvázra épített MacPherson rugóstagok és alsó háromszög-keresztlengőkarok valamint a négylengőkaros független hátsó futómű az elektronikus segédeszközökkel (ESP, CBC, EBD, TCS) összekapcsolva az eddiginél jobb menetkomfortot és dinamikát eredményez, és a hátsó kerekek passzív kormányzása által biztonságosabbá is teszi a vezetést.

 
   
   

Kezdetben négyféle motorral lesz kapható. Három különféle teljesítménnyel hozzák ki az 1998 cm 3-es, négyhengeres turbómotort: 1,8t jelzéssel 150, 2,0t jelzéssel 175, 2,0T felirattal pedig 210 LE-t és 300 Nm-t teljesít az egység. Dízelből a 125 lovas, 280 Nm maximális nyomatékot leadó 2,2-es TiD lesz kapható, ez a gyár adatai szerint igazi aszkéta, száz kilométeren 6,4 literes átlagfogyasztással. A motorhoz ötfokozatú manuális vagy automata, vagy hatsebességes kéziváltót rendelhetünk, ez utóbbit kormányról gombokkal kapcsolható kivitelben is.

 
   
   

Az alapmodell Linear, Arc és Vector kivitelekben lesz rendelhető, a nagyteljesítményű Aero-t pedig könnyen elárulja ültetett futóműve és a ráaggatott sportos karosszériaelemek. A vezető köré épített cockpitet fejlett, személyre szabható működésű informatikai és kényelmi berendezések uralják: műholdas navigációs rendszer, kétzónás légkondicionáló, integrált Bluetooth alkalmazások, és egyéb nyalánkságok.

 
   
   

A Saab célja egy mindennapi használatban is élvezetes, dinamikus jármű megalkotása volt, melyet különösen a fiatalabb generáció képviselőinek ajánlanak. Mostanában ez nem túl meglepő, kérdés, hogy a régi 900-as és 9 3-as vásárlóinak hogy jön majd be az új formavilág.