Brabus CLK: luxuskupéból sportgép

2002.05.22. 13:24

 
   
   

A legismertebb Mercedes-tuningműhely a legújabb CLK kupét is kezelésbe vette. Ahogy azt a Brabustól már megszokhattuk, első dolguk a motor kicserélése volt: az amúgy sem vérszegény CLK 500 nyolchengeresét egy 6,1 literes V8-as váltja fel, amely 426 lóerejével és 621 Nm-es nyomatékával szinte bármilyen négykerekűből képes lenne vadállatot varázsolni. Az eredmény nem is maradt el: az autó 4,7 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet, a végsebessége pedig - a gyári leszabályozás híján - eléri a 305 km/h-t. Az erősebb motorhoz áthangolt sportfutóművet is kínálnak, fékből pedig a legnagyobb, elöl 355 mm-es, hátul pedig 300 mm-es átmérőjű tárcsákkal és hat- illetve négydugattyús féknyergekkel felszerelt változat (összesen három féle van) illik a legjobban a csúcsmodellhez. Emellett 17, 18 vagy 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat és alacsony oldalfalú gumiabroncsokat is kínálnak az autóhoz. A karosszériához nagyon óvatosan nyúltak a Brabusnál, az új lökhárító alig kelt agresszívebb hatást, mint a gyári. A V8-as szörnyeteg mellett a kisebb változatok számára is kínál megoldást a Brabus, a hathengeres benzinmotorokat egy hasonló elrendezésű 300 lovas 3,8 literes motorral váltják ki, de a CLK 270CDI dízelmotorját is 205 lóerősre tudják izmosítani.