Új motorok az Audi A4-esben

2002.05.30. 10:33
 
   
   

Egy új és két átdolgozott motor kerül a legkisebb Audi limuzin motorházába. A legfontosabb újdonság a kétliteres közvetlen befecskendezéses FSI motor, amelyet tavaly ugyan már bemutattak, de most először kerül be egy szériatípusba. A 150 lóerős egység 200 Nm-es forgatónyomaték leadására képes, 9,6 másodperc alatt gyorsítja az A4-est 100 km/h-ra, és 218 km/h végsebességre teszi képessé. A közvetlen befecskendezésnek köszönhetően az új motor megfelel az EU4 környezetvédelmi szabványnak és a fogyasztása is alacsonyabb lett, mint közvetlen elődjéé ugyanebben a karosszériában, vegyes ciklusban 7,1 litert fogyaszt 100 km-en. Az Audinál két másik motort is továbbfejlesztettek: a 2,5 literes V6-os turbódízelt és a Győrben készülő 1,8 literes 20 szelepes turbómotort. A hathengeres TDI teljesítményét 155-ről 163 lóerőre növelték, így az autó végsebessége manuális váltóval 227, a Multitronic automatával 219 km/h-ra nőtt, míg gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra 8,9 másodpercre csökkent. Az 1,8-as turbómotor is teljesítménynövelésen esett át, az eddigi 150 helyett mostantól 163 lóerős kivitelben kerül az A4-es orrába, ami szintén a menetteljesítmények javulásában mutatkozik meg: az autó végsebessége 222-ről 228 km/h-ra nőtt, gyorsulása 0-ról 100-ra 8,6 s. A két utóbbi motor módosítására valószínűleg azért került sor, hogy ne legyen három, közel azonos teljesítményszintű motor az A4 palettáján. A hírek szerint később hasonló módosításokat terveznek az A6-os motorpalettáján is.