Corvette: marad a sablon?

2002.06.05. 12:05
 
   
   

A pletykákkal ellentétben a Chevrolet sportgépben csak a részletek változnak, az alapkoncepció marad a régi. Korábban már kiderült, hogy az autó biztosan orrmotoros lesz, és most már az is valószínű, hogy a motorházban a jelenlegi 5,7 literes nyomórudas motor továbbfejlesztése dolgozik majd, amelyet jelenleg Gen IV néven ismerünk. Ez a motor alapkivitelben állítólag 400 lóerős lesz, azaz 5 lóerővel gyengébb, mint a jelenlegi csúcsmodell, a Z06 motorja, ugyanakkor jóval környezetkímélőbb lesz annál. Később, 2006 körül érkezik a valódi csúcsváltozat 430 lóerő körüli teljesítménnyel. Állítólag nagy viták voltak a cégen belül arról, hogy alkalmazzák-e a Corvette motorjában a Displace on Demand nevű hengerlekapcsoló eljárást, de végül ez az újítás sem kapott zöld utat, mint ahogy a modern OHC vezérlésre is nemet mondott a cégvezetés. A motorral szemben a futómű esetében a hírek szerint jóval bátrabbak a Corvette fejlesztői: állítólag felhasználják a Delphi által kifejlesztett Magnetic Ride Control nevű aktív lengéscsillapító-rendszerét, amely az eddigieknél jóval biztosabb úttartást eredményez.

 
   
   

Időközben a C6 jelű Corvette bemutatásának dátuma is a távolabbi jövőbe tolódott, az eredetileg tervezett 2003 eleji bemutató helyett legkorábban 2003 végén láthatjuk először a típus végleges formáját, az első példányokat pedig 2004 tavaszán szállítják a kereskedésekbe. A legtöbbet talán a formaterv változik, amelyet a hírek szerint a Pontiac Aztek alkotójára, Tom Petersre bíztak. Persze a sportgép ettől még nem lesz olyan rusnya jószág mint a Pontiac átmeneti modellje, viszont úgy hírlik, Peters úr éles, néhol egyenesen szögletes külsőt álmodik a C6-osnak, ami bizonyára jobban megosztja majd a rajongókat, mint a jelenlegi modell kifejezetten konzervatív formavilága.