Világautó-tanulmány a Toyotától

2002.06.07. 11:32

 
   
   

A japánok Pekingben mutatták be a képen látható tanulmányautót, amely a merész "T1 global sedan" névre hallgat. A pekingi Auto China 2002 kiállítás egyik sztárja tanulmányautó létére nagyon is szériaérett konstrukciónak látszik, ami arról tanúskodik, hogy a japánok fejében is megfordult egy világautó elkészítésének gondolata. Manapság igen sok autógyártó készít hasonló kis családi limuzinokat az olcsóbb autókat értékelő piacok számára, ebbe a kategóriába egyebek közt a Renault Thalia, a Fiesta alapú Ford Ikon vagy az Opel Corsa lépcsőshátú változata. A Toyota T1-ese ugyan a felsoroltaknál egy leheletnyivel nagyobb (hossz: 4,285 m, szélesség: 1,690 m, magasság: 1,440 m, tengelytáv: 2,500 m), de a lényege ugyanaz lesz, ha egyszer gyártásba kerül: mindenki számára elérhető, átlagos külsejű és viszonylag tágas limuzin, amelyben elfér a család és némi úti holmi. A Toyota sajtóközleménye sportosnak nevezi az autót, de ez az 1,5 literes motorral és egy ekkora karosszériával bátran értékelhető költői túlzásnak, viszont a négyhengeres befecskendezős erőforrás valószínűleg takarékos és fürge jószággá teszi a T1-est. Világautó létére a típus eléggé gazdag felszereltséggel lépett a nagyközönség elé, bár ennek egy része valószínűleg bátran írható a tanulmányautó-lét rovására: a T1 kapott DVD-lejátszót, navigációs rendszert, ABS-t és két légzsákot, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Arról, hogy a típusnak milyen sorsot szánnak, egyelőre nem kaptunk információt, bár ebben valószínűleg fontos szerepet játszik a pekingi fogadtatás, de a Totalcar Autóipari Jövőkutató Mikro-albizottsága szerint nagyon valószínű, hogy a Toyota a T1 nem csak Kínában, de más fejlődő piacokon is gyártásba kerülhet a közeli jövőben.