Aktív csillapítás a Cadillac Seville-ben

2002.06.14. 13:38
 
   
   

Ma még ritkaság, de hamarosan nélkülözhetetlen lesz a luxuskategóriában az aktív futómű-elemek alkalmazása. Európában már több gyártó alkalmazza a megoldás egyes változatait, és mostanság a GM-nél is egy ilyen "helyzetérzékeny" futómű bevezetésén fáradoznak. A mágneses elven működő, spontán változtatható karakterű lengéscsillapítokkal már találkozhattunk a Chevrolet Corvette 50. születésnapjára kiadott sportkocsikban, most pedig a Seville STS modellekben mutatkozik be a Delphi fejlesztése. A Cadillac típusokban már korábban is használtak változó karakterű lengéscsillapítókat, de az új megoldás állítólag sokkal gyorsabban reagál a vezérlőjelekre: mivel a rendszer a vasrészecskékkel kevert olaj viszkozitását változtatja, ezért akár miliszekundumok alatt felkeményíthető, vagy visszalágyítható a csillapítás. Az új rendszerrel felszerelt, a korábbiaknál jobb úttartást ígérő Seville típusok már ebben az évben elérhetők lesznek, így van rá remény, hogy a 2004-re várt hátsókerék-hajtású utód megjelenéséig még kitart az amúgy manapság kevéssé keresett modell.