Kevesebbet költ fejlesztésre a Chrysler

2002.06.20. 13:37
 
   
   

A Financial Times szerint negyedével csökkentik a fejlesztés és a gyártás költségeit a DC amerikai részlegénél. A költségcsökkentés alapvető eszköze természetesen a padlólemezek és egyes alkatrészek egységesítése, így a spórolás nem jelenti, hogy kevesebb típus kerül piacra a jövőben. Az új fejlesztési stratégia eredménye állítólag modellenként 500 millió dollár megtakarítás lesz. A cég tervei között szerepel állítólag, hogy 2008-ra a jelenlegi 14 helyett csak 9 padlólemezt alkalmazzanak, amelyek egy részét a Mitsubishivel illetve Hyundai-jal közösen fejlesztenek. Emellett számos más alkatrész érkezik a DC többi márkájától. Ennek eredményeképpen a cég a 2002-es évet már nullszaldóval szeretné zárni, 2003-ra pedig legalább kétmilliárd dollár nyereséget remélnek.