Új Opel platformok

2002.06.24. 12:51
 
   
   

Új sportkocsi-padlólemez és egy kompakt platform is készül az Opel közreműködésével. A GM különböző leányvállalatainál állítólag több sportos, hátsókerék-hajtású 2 illetve 2+2 üléses autó bemutatását is tervezik a nem túl távoli jövőben, amelyek valószínűleg mind az Opelnél fejlesztett új padlólemezre épülnek. Az már biztosnak tekinthető, hogy a Pontiac Solstice roadster-tanulmány, és egy, az Opel Speedster/Vauxhall VX220 modellt felváltó sportos típus is erre az alapra épül majd, sőt, az is elképzelhető, hogy a Saab Sonettként emlegetett sportgépe, az Alfa Spider utódja, és még néhány amerikai típus is hasznosítja az új platformot. Azt egyelőre nem tudni, hogy egy meglevő elsőkerék-hajtású padlólemezt alakítanak-e át, vagy alapjaiban új konstrukciót hoznak-e létre. Állítólag a legvalószínűbb lehetőség az, hogy az új Delta platformot alakítják át. A Solstice-ről nyilatkozva az egyik GM vezető elmondta, hogy az új padlólemezre épülő autókból legalább 200.000 darabot kívánnak értékesíteni évente, ami legalább három alacsony árfekvésű modellt feltételez. Emellett azt is beszélik, hogy a következő Detroit Motor Show látogatói több kis- és közepes méretű hátsókerék-hajtású tanulmányautóval is találkozhatnak majd.

 
   
   

Egy másik pletyka szintén az Opel platformfejlesztő tevékenységéhez kapcsolódik: eszerint a GM német leányvállalata és a Fiat közös alapokra helyezi a 2007-ben megjelenő Stilo utódot és a 2010-re várt két generációval későbbi Astrát, így mindkét autót jóval gazdaságosabban állíthatják elő. Ezzel az új, közös padlólemezre épített autók összesített eladásai elérhetik az egymillió darabot évente, amely megközelíti a piacvezető VW csoport A3 padlólemezének 1,1 milliós eredményét. Ezzel a típuspárossal zárulhat teljes a GM és a Fiat modellpaletta közös alapokra helyezésének folyamata. A hírek szerint az első egységes padlólemez a következő Saab 9-5-ban, az Alfa 157-esben és az Opel Omega utódában mutatkozik be, a következő lépcsőfokot pedig a Fiat Punto és az Opel Corsa jelenti, amelyek 2005 és 2007 között jelennek meg. A Stilo II/Astra IV padlólemezének fejlesztésére összeálló mérnökgárda előreláthatóan az Opel főhadiszállásán, Rüsselsheimben dolgozik majd.