A Saab célja: 200.000 autó évente

2002.06.25. 13:55
 
   
   

A svéd cég jelentős növekedést vár az új 9 3-astól. Peter Augustsson, a Saab elnöke az Automotive News Europe kongresszusán vázolta cége terveit, amelyekben igen fontos szerep jut a szeptemberben bemutatkozó modellnek. A cég a tavalyi évben összesen 126.000 autót adott el, ami a nyereséges működéshez sem elegendő, de Augustsson szerint már 140-150.00 eladott autó elegendő lehet ahhoz, hogy a cég profitot termeljen. Hogy ezt elérjék, abban igen fontos szerep jut az új 9 3-as széria szélesebb modellválasztékának: a képeken már bemutatott limuzin változat mellett Augustsson szerint lesz kabrió és kombi, valamint egy, a 9 3X tanulmányhoz hasonló felépítésű háromajtós.

 
   
   

Az új modellek mellett a Saab más lépéseket is tett a nyereségesség elérése érdekében. Napjainkra a teljes modellpaletta a GM padlólemezein alapul, és a beszállítók számát is sikerült jelentősen csökkenteni. "Régebben több mint 450 cégtől vásároltunk alkatrészeket, manapság azonban már csak 200 beszállítóval állunk kapcsolatban" - nyilatkozta Augustsson a témával kapcsolatban.