Opel: 5-10 év kell a csúcsig

2002.07.01. 13:54
 
   
   

Carl-Peter Forster, a GM Europe elnöke szerint az Opelnek időre van szüksége, hogy újjáépítse a márka arculatát. "Az Olympia terv nem sprint, hanem maraton. Egyre közelebb kerülünk a nyereséges működéshez és 2003-ban talán már nullszaldós lehet a cég, de a teljes folyamathoz akár tíz évre is szükség lehet." - nyilatkozta Forster. Ezen nincs is mit csodálkozni: az Olympia terv egyik célkitűzése, hogy a termékpaletta átalakításával új, vonzóbb képet formáljon az Opelről, új vevőket szerezve a márkának. A változások középpontjában új rétegmodellek és különleges, kategóriateremtő járművek állnak majd, amilyen a Signum vagy a Meriva. "2006-ra a termékeink 20 %-át teszik majd ki a rétegmodellek, az Opel paletta 40 %-át pedig olyan modellek foglalják majd el, amelyek nem sorolhatók egy hagyományos kategóriába sem." - mondta Forster. Összehasonlításképpen: 2001-ben az Opelek 7 %-a volt rétegmodellnek nevezhető, és 13 %-uk épült formabontó elképzelések alapján, ezzel szemben a típusok 80 %-a a klasszikus sémákat követte.