Új nagyteljesítményű Volvók

2002.07.04. 15:30
 
   
   

2002. szeptemberében, a Párizsi Autószalonon kerül sor az új Volvo S60 R és V70 R bemutatójára.
A Volvo S60 R 2.5 literes, öthengeres turbómotorja 300 lóerős, nyomatéka 400 Nm 2,100/percnél. Manuális sebességváltóval 5.8 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára (előzetes adat), az elektronikusan korlátozott csúcssebesség 250 km/óra. Négydugattyús Brembo féknyergeit alumíniumból öntik. A tárcsák átmérője 330 mm.

 
   
   

A műszerfalon három diszkrét gombot helyeztek el, Comfort, Sport és Advanced Sport felirattal. A Comfort beállítás a "Sky Hook" technikával ideálisan szigeteli el a karosszériát az út egyenetlenségeitől. A Sport mód egy általánosan használható fokozat, az Advanced Sport gomb megnyomása pedig igazi aszfaltszaggató vadállatot varázsol az autóból. Mindezt a négy-C technika teszi lehetővé (Continuously Controlled Chassis Concept - Folyamatosan Szabályozott Futómű Koncepció), mely másodpercenként 500-szor, a menetsebesség, a rugózó mozgás és a kormányszög alapján frissíti az egyes lengéscsillapítók beállítását. A lengéscsillapítók fejlesztésében az Öhlins Racing AB és a lengéscsillapító-gyártó Monroe cégek működtek közre. A motorhoz kompakt, hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, de rendelhetünk majd ötfokozatú Geartronic automatát is.

 
   
   

Külsőleg semmi kacifántosat nem csináltak az S60-assal. Elején nagyobb beömlőnyílások és egy spoiler szolgálják a motor és a töltőlevegő hűtését. A hátsó kis spoiler állítólag húsz százalékkal csökkenti a kocsi hátulján jelentkező felhajtóerőt.
Az R-logóval díszített ötküllős könnyűfém kerék mérete 17 vagy 18 coll, a Pirelli P-Zero Rosso gumiké pedig 235/45 vagy 235/40. A műszerfalon négy kék számlapos, ezüst keretes óra található, a háromküllős bőrkormány pedig kissé elliptikus alakú, így jobb fogást biztosít.
Az S60 R-t a Volvo ghenti üzemében, Belgiumban készítik, a V70 R-t pedig a svédországi Torslanda gyárban. A korlátozott darabszámú termelés indítását 2003 második negyedévére tervezik.