Visszatér a Fiat Panda?

2002.07.11. 11:46
 
   
   

A legújabb pletykákban Panda néven szerepel a Fiat új miniautója. A korábban csak "New Small", azaz Új Kisautó néven emlegetett modellről korábban már a Totalcar is közölt kémfotókat, ám ezúttal néhány rajz került hozzánk a 2003-ra várt újdonságról. Ezeken az ötajtós változat látható, amely a Daewoo Matiz és a Suzuki Wagon R+ közvetlen ellenfele lesz. A típus a konkurenciához hasonlóan magas építésű lesz, és 3,5 méteres hosszával jelentősen nagyobb, mint bármely elődje. A hírek szerint lesz háromajtós változat is, amely a korábbi tervekkel ellentétben azonos tengelytávval (2,25 m) készül, mint az ötajtós változat. A formaterv a Bertone és a Fiat Centro Stile közös munkája, és a hírek szerint igen kedvező, 0,3-as alaktényezővel rendelkezik majd. A típusba eleinte biztosan csak Fiat motorok kerülnek. Bár korábban szó volt róla, hogy a benzines motorok az Opeltől érkeznek, most úgy tűnik, hogy az alacsonyabb költségek miatt a Puntoból már jól ismert 1,2 literes FIRE motor 60 és 80 lóerős változata dolgozik majd az autóban, és a váltásra később, esetleg egy típusfrissítéskor kerül majd sor. Ebben az autóban jelenik meg a Fiat új, 1,25 literes mini-dízelmotorja, amely 60, 70 és 80 lóerős teljesítmény leadására is képes lehet a turbófeltöltő geometriájától és a töltőlevegő-visszahűtő használatától függően.

 
   
   

Ez az egység később az Opel Corsába és a Suzuki egyes típusaiba is bekerül majd. A motorokhoz ötsebességes kéziváltó vagy szíjas automata kapcsolódhat. Mindez nagyon szép, de érdektelen volna, ha az autó ára túlzottnak bizonyul, épp ezért a Fiat szenzációsan alacsony, 8.000 eurós áron tervezi értékesíteni a modellt, amely így a régi szép időket idézve újra a kisautó-piac legkelendőbb modelljei közé verekedheti magát, és segíthet a Fiatnak kikecmeregni a jelenlegi, elkeserítő anyagi helyzetből.