GM leányvállalatnak jelentkezik a Lada

2002.07.11. 12:18
 
   
   

Vlagyimir Kadannyikov, az AutoVAZ elnöke szeretné, ha a GM részesedést vásárolna a cégben. A két gyártó közt egy ideje már megkezdődött az együttműködés, amely egyelőre a Niva terepjáró közösen átdolgozott új változatának gyártásában és forgalmazásában merül ki. Kadannyikov szerint azonban a két cégnek további közös tervei is vannak, így kapcsolatuk stratégiainak mondható, ezért volna logikus lépés a GM részéről, ha részesedést vásárolna az orosz cégből. Ugyanakkor a VAZ vezetője azt is elmondta, hogy a következő közös tervezet, az Opel Astra olcsó, helyi változatának gyártása megtorpant, mivel a jelenlegi kondíciók mellett képtelenek az árat 10.000 dollár alá csökkenteni, így viszont igen csekély kereslet várható a típus iránt, mivel az orosz vásárlók jelenleg legfeljebb 7-8.000 dolláros autókat engedhetnének meg maguknak. Persze az ígéretes tervről még nem mondtak le, de Kadannyikov szerint ehhez jelentősen növelni kellene az orosz beszállítók arányát. A Niva azonban már sínen van: a gyártás szeptember 23-án indul Togliattiban, az első évben 500, a másodikban azonban már 30.000 autó gyártását irányozták elő, a gyártás felfutása után pedig évi 75.000 darab is készülhet az új modellből.