Nissan technológia a Daciánál

2002.07.15. 12:16

 
   
   

A japánok módszereit is felhasználják az olcsóbb fejlesztés érdekében. Az újítás, amelyet később a Renault más típusain is alkalmaznak majd, kevesebb prototípust, és ezzel alacsonyabb költségeket eredményez. Korábban egy új típus fejlesztésekor háromféle prototípus készült: az úgynevezett zéró-példányok, amelyek általában statikus makettek voltak és a végleges forma kialakításában volt szerepük, a tesztsorozat, amelyet az autó tulajdonságainak próbáira készítettek, és egy gyártási nullszéria, amely az új gyártóberendezések tesztjeire szolgált. Az első típust a legtöbb gyártó már kiváltotta számítógépes modellek segítségével, ám a Daciánál most még tovább mennek: összevonják a tesztsorozatot és a nullszériát, így a tesztpéldányok rögtön a pitesti üzem futószalagjain állnak össze. Ezzel a fejlesztési költségek jelentős része megtakarítható, így tovább csökkenthető az "5000 eurós autó"-ként emlegetett jövőbeli Dacia ára is, amely a siker szempontjából kulcsfontosságú. Ugyanakkor szakértők szerint a Renault nem ezzel a lépéssel fogja leszorítani az autó árát, hanem a hosszú, legalább 7-8 éves modellváltási periódussal. A kifejezetten Kelet- és Közép-Európának szánt modell bemutatására legkorábban 2005-ben kerülhet sor.