Nőttek az újautó-eladások Magyarországon

2002.07.16. 11:06
 
   
   

A nyugat-európai tendenciákkal szemben hazánkban 12,6 %-kal több új autó kelt el 2002 első félévében, mint a tavalyi év azonos időszakában. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint összesen 81.525 új autót adtak el június végéig. A piacvezető továbbra is toronymagasan a Suzuki, amely 16.714 autót értékesített, majd az Opel (11.584), a Renault (8.442), a Peugeot (5.966), a VW (5.885), a Skoda (5.142), a Daewoo (4.451), a Citroën (4.084), a Ford (3.654) és a Fiat (3.156) következik. A félév nagy vesztese a VW, amelynek eladásai 22 %-ot zuhantak 2001-hez képest, és a Fiat, amely 14,2 %-os csökkenéssel a ranglista 10. helyére esett vissza. Feltűnően megugrottak azonban a Ford és a Daewoo eladási adatai: az előbbi 24,7 %-kal, míg az utóbbi 82,5 %-kal múlta felül tavalyi teljesítményét. Összességében meglepetés az autópiac erősödése, hiszen tőlünk nyugatabbra az elmúlt hónapokban az eladások folyamatos csökkenése a jellemző.