Új motorokat mutat be a Mazda

2002.07.17. 11:58
 
   
   

Egy 1,3 és egy 1,5 literes négyhengeressel bővül a japánok motorpalettája. A korábban I4-ként emlegetett MZR széria harmadik és negyedik tagja a jövőben számos típusban megjelenik majd, így várhatóan a Demio és a 323-as utódmodelljeiben (Mazda2 és Mazda3) éppúgy találkozhatunk majd velük, mint a Ford egyes európai típusaiban.
A két új egység a nyers adatok szerint is meglehetősen ígéretes: a kisebbik, 1348 köbcentis 91 lóerőt ad le 6.000-es percenkénti fordulaton, 124 Nm-es maximális nyomatéka 3.500-nál jelentkezik, míg az MZR 1.5 1.498 köbcentijéből 113 lóerőt sajtoltak ki 6.000-es fordulaton, legnagyobb nyomatéka pedig 140 Nm 4.000 1/min-nél. A Mazda szerint azonban az új motorok jóval többet nyújtanak a puszta számoknál: a korábbi modelleknél gyorsabban reagálnak a pedál lenyomására, a közepes fordulatszám-tartományban nyomatékosabbak és persze szép tiszta, sportos hangjuk van, ahogy ez a zoom-zoom fílinghez dukál.
Mindezt a nagyobb, 2 és 2,3 literes MZR motorokon már alkalmazott S-VT nevű változó szelepvezérléssel, nagy, 1:10-es sűrítési viszonnyal és új égéstér-formával érték el. A motor a Mazda közleménye szerint kivételesen tiszta üzemű és takarékos is, bár ezekre vonatkozó adatokat egyelőre nem közöltek.