Schumi kormánya a Ferrari Enzoban

2002.07.29. 16:46
 
   
   

A véglegesen Enzo névre keresztelt új csúcs-Ferrari meglehetősen nagy arányban vonultat föl Forma 1-es csúcstechnológiát, motorja, aerodinamikai megoldásai és a fékek mind-mind a Száguldó Cirkuszból érkező fejlesztések eredményei, és ráadásként most a nagytudású versenykormányt is adaptálták az utcai változatba.
Alaphelyzetben a háromküllős bőr kormánykerék magasan és majdnem függőlegesen áll az autóban. Pozícióját magasságban és a hossztengely irányában is módosíthatjuk. Felső, egyenes részén ott találjuk a váltásokat megkönnyítő villogó ledeket (ezek 5500, 6000, 6500, 7000 és 7500-as fordulatszámoknál villannak fel, 8000-nél pedig őrült villódzásba kezdenek).
Hat gomb van a kormány középső részén. Ezekkel változtatható a váltó és a kipörgésgátló karakterisztikája, itt lehet rükvercet kapcsolni vagy válogatni a kijelzőn megjelenő információhalmazból. Amennyiben gödrösebb úton járunk (Egy Enzóval? Ugyan már!) az egyik gomb segítségével 2,5 centivel magasabbra állíthatjuk az első felfüggesztést.
A váltófülek a kormánykerék mögött helyezkednek el, akárcsak a világítás és az ablaktörlő bajuszkapcsolói.