Jövőre bővülhet Le Mans mezőnye

2002.08.02. 11:20
 
   
   

A világ legritkább és legdrágább sportautói találkozhatnának jövőre a Le Mans-i 24 órás versenyen. A GTS osztály szabályzata megváltozik 2003-ra, ezért lehetővé válik, hogy szénszálas karosszériájú autók is versenyezhessenek. Ezzel a változással a Corvette C5-R és a Chrysler Viper mellett olyan autók is bekerülhetnének a mezőnybe, mint az Edonis, a Pagani Zonda, a Porsche Carrera GT vagy a Ferrari Enzo.
A Ferrari ugyan egyelőre nem tervezi az Enzo Le Mans-i versenyeztetését, de a B Engineering, az Edonis gyártója már kész tervekkel rendelkezik. A V12-es autó turbófeltöltőjét szűkítővel kell fölszerelniük, de a B Engineering biztos benne, hogy így is pariban tudnak maradni a nagyobb, de feltöltés nélküli Viperekkel.
Igaz, hogy egyelőre még az utcai autó fejlesztésén dolgoznak, de 2004-re biztosan elkészülnek a versenyváltozattal is.

 
   
   

A Pagani Zonda is elég sok érdeklődést váltott ki autósport berkekben. Gyári csapatról ugyan nincs szó, de több magánzó fogna szívesen a C12S versenyautóvá alakításába. A 7,3 literesre felfúrt V12-es Mercedes motor erős és megbízható. A pletykák szerint egy angol székhelyű privát csapat kacsintgat a Zonda felé.

 
   
   

A Porsche Carrera GT-t is többen várják. Eredetileg a Porsche tervei között szerepelt a V10-es motor prototípus versenyváltozatának elkészítése, ami az évek óta verhetetlen Audi R8 és a Bentley EXP Speed 8 ellenfeleként indulhatott volna, de később letettek erről a tervről.