Dízelmotort kapott a középső MG

2002.08.06. 11:19

 
   
   

Alig néhány hete mutatkozott be az MG ZT dízelváltozata, és most a kistestvér, a ZS is megkapta a jól ismert öngyújtós egységet. A kisebb modellhez a kétliteres motor gyengébb, 101 lóerős változatát illesztették, ami kevéssé érthető, hiszen a cég nagyobb modelljeiben ugyanennek a motornak a 116 lóerős változata dolgozik, amellyel valamivel komolyabb menetteljesítményeket is elérhettek volna. Az autó így sem lomha, de a 10,3 másodperces gyorsulás 100 km/h sebességig, és a 187 km/h-s végsebesség nehezen egyeztethető össze a márka sportos arculatával. A hangsúly persze itt is a fogyasztáson van: a ZS városon kívül akár 4,3 liter/100 km-es fogyasztást is képes elérni, de városban is beéri 7,3 literrel 100 km-en. Emellett a leendő tulajdonos a sportosra hangolt futóművel és a látványos légterelőkkel vigasztalódhat, ezek ugyanis azonosak a benzines változatok megfelelő alkatrészeivel. Az MG ZS Turbo Dieselt négy- és ötajtós karosszériával szállítják, két felszereltségi szinttel: a ZS és a ZS+ kiviteleket az utóbbihoz szériafelszerelésként járó légkondi és első elektromos ablakemelő különbözteti meg egymástól.