Sokat romlott Ford jó híre

2002.08.07. 13:04

 
   
   

Egy nemzetközi felmérés szerint a Ford azon márkanevek közt van, amelyek a legtöbbet vesztettek értékükből az elmúlt két-három évben. Az Interbrand nevű értékesítési tanácsadó cég becslése szerint a közelmúlt botrányaiból - főképp a Bridgestone-nal való zajos szakításból, illetve az azt kiváltó durrdefekt-sorozatból - adódóan több mint 9,5 milliárd euróval kb. 20,5 milliárd euróra csökkent a Ford márkanév eszmei értéke. Bár ez az összeg pusztán elméletben létezik, mindenképp ez az egyik legmagasabb értékvesztés a nagy cégek közt. Ezzel együtt a Ford még mindig a világ 11. legértékesebb márkaneve. A többi autógyártó márkái közül még további öt szerepel a száz legértékesebb márkanév közt, így a Mercedes (becsült érték szerint a 10. a világon), a Toyota (12.), a Honda (18.), a BMW (20.) és a Volkswagen (38.).