Sportos újdonságok a Hondától

2001.10.19. 12:55

 
   
   

Tokióban az új NSX változat mellett egy hibrid sportautó-tervezettel örvendezteti meg a sebesség megszállottjait a Honda. Nagy várakozás előzte meg az új NSX változat, a Type R megjelenését, ám a várakozásokhoz képest keveset változtattak a sportautón. A leglátványosabban az autó orra alakult át. A bukólámpák helyét fixen beépített egységek vették át, és megváltoztatták az első lökhárító, illetve a rajta elhelyezett beömlőnyílás formáját. Emellett több alkatrész - a motorháztető, a hátsó légterelő, és néhány kisebb elem - szénszál erősítésű műanyagból készült.

 
   
   

Így nem csak látványosabb, de könnyebb is lett az autó karosszériája. A változtatások sora háromküllős MOMO kormánykerékkel, szintén szénszálas vázú Recaro sportülésekkel és új kerekekkel lesz teljes. A műszaki részek felújítására viszont még várni kell, a motor, és az erőátvitel továbbra is a régi.

 
   
   

A másik újdonság a Dualnote nevű négyüléses, középmotoros hibridhajtású tanulmányautó, amelyben a sportos menetteljesítményeket és a környezetbarát, takarékos autózást próbálták egyesíteni. Ennek érdekében egy 3,5 literes V6-os i-VTEC motort egészítettek ki egy villanymotorral. Az első kerekek is kaptak egy kiegészítő villanymotort, így 400 lóerős csúcsteljesítményt, és 5,6 l/100 km átlagfogyasztást sikerült elérni. A jó úttartás érdekében az elektronika az autó mind a négy kerekének forgását külön ellenőrzi, szükség esetén külön avatkozik be a maximális tapadás fenntartása érdekében. Az autó belsejében is előremutató megoldásokkal találkozhatunk. Az összes információ három folyadékkristályos kijelzőn jelenik meg, a vezérlés hanggal történik. A szolgáltatások közt szinte minden megtalálható, amit manapság érdemesnek tartanak autóba építeni: van infravörös éjjellátó berendezés, navigációs rendszer, telefon, beépített e-mail kliens, internet böngésző, sőt, az autó figyelmeztet az úthibákra is.