Lamborghini a mindennapokra

2003.03.05. 14:41

 
   
   

Új sárga bikát állított pódiumra a Lamborghini Genfben. A Gallardo nem egy állattól kapta a nevét, hanem így hívják a harcra tenyésztett bikák egyik alfaját: a XVIII. században kitenyésztett fajt markáns, szép arc, masszív felépítés és főleg fekete vagy szürke kültakaró jellemzi, a harcban pedig híresen bátor állatoknak bizonyultak.

 
   
   

A Gallardo olyan nagyteljesítményű sportkocsi, melyet nem csupaszítottak le teljesen a sportos menetteljesítmények érdekében, sőt, pontosan annyi extrát és kényelmi berendezést hagytak benne, hogy az autó mindennapi használatra is alkalmas legyen.

 
   
   

A Gallardo hossza 4,3 m, szélessége 1,9 m, magassága 1,65 m. Ötliteres, V10-es motorja a hátsó tengely előtt található, a váltómű pedig a motor mögé került, az autó súlyeloszlása így elöl 42 %, hátul 58 %. A V10-es hengerszöge a klasszikus 72 fok helyett 90 fokos, így a motor alacsonyabb építésű, emiatt jobb a kilátás hátra (alacsonyabb motorháztető, nagyobb hátsó szélvédő) és alacsonyabban van az autó súlypontja. A változó szelepvezérlésű motor maximális nyomatéka 510 Nm, ezt 4.500-as percentkénti fordulatnál adja le, de 80 %-a már 1500-tól gyötri a kerekeket. A maximális teljesítmény eléréséhez ehhez képest rendesen meg kell pörgetni a V10-est, mivel az 500 lóerős teljesítménycsúcs csak 7.800-nál érkezik. A gázpedál elektronikus.

 
   
   

Az állandó négykerék-hajtású Gallardo alapban hatsebességes kéziváltóval épül, de kapható hozzá a Lamborghini e-gear nevezetű, szekvenciálisan, a kormányoszlopra helyezett karokkal kapcsolható szerkezetével is. Az autó elöl 235/35-ös ZR19-es, hátul 295/30-as ZR19-es kerekeken gördül, megállításáról elöl nyolc-, hátul négydugattyús Brembo fékek gondoskodnak. Az ESP-t igyekeztek úgy beállítani, hogy csak egészen extrém szituációban avatkozzon be, és ne akadályozza a sportos vezetést. Az automatikusan szabályozott Koni lengéscsillapítók mindig a helyzetnek legmegfelelőbb keménységgel tartják a karosszériát, legyen szó városi cirkálásról, vagy egy jó csapatásról a versenypályán.

 
   
   

Az autó önsúlya a négyekerekes hajtás, az elektronika és a vezető és utasoldali, valamint oldallégzsákok ellenére sem több mint 1430 kg. Az autó végsebessége 309 km/h, áráról egyelőre nincs információnk, de egyáltalán nem valószínű, hogy túl olcsó lesz.