Új sárga bikát állított pódiumra a Lamborghini
Genfben. A Gallardo
nem egy állattól kapta a nevét, hanem így hívják a harcra
tenyésztett bikák egyik alfaját: a XVIII. században kitenyésztett
fajt markáns, szép
arc, masszív felépítés és főleg fekete vagy szürke kültakaró
jellemzi, a harcban pedig híresen bátor állatoknak bizonyultak.
A Gallardo olyan nagyteljesítményű sportkocsi,
melyet nem csupaszítottak le teljesen a sportos menetteljesítmények
érdekében, sőt, pontosan annyi extrát és kényelmi berendezést
hagytak benne, hogy az autó mindennapi használatra is alkalmas
legyen.
A Gallardo hossza 4,3 m, szélessége 1,9 m,
magassága 1,65 m. Ötliteres, V10-es motorja a hátsó tengely előtt
található, a váltómű pedig a motor mögé került, az autó
súlyeloszlása így elöl 42 %, hátul 58 %. A V10-es hengerszöge a
klasszikus 72 fok helyett 90 fokos, így a motor alacsonyabb
építésű, emiatt jobb a kilátás hátra (alacsonyabb motorháztető,
nagyobb hátsó szélvédő) és alacsonyabban van az autó súlypontja. A
változó szelepvezérlésű motor maximális nyomatéka 510 Nm, ezt
4.500-as percentkénti fordulatnál adja le, de 80 %-a már 1500-tól
gyötri a kerekeket. A maximális teljesítmény eléréséhez ehhez
képest rendesen meg kell pörgetni a V10-est, mivel az 500 lóerős
teljesítménycsúcs csak 7.800-nál érkezik. A gázpedál elektronikus.
Az állandó négykerék-hajtású Gallardo alapban
hatsebességes kéziváltóval épül, de kapható hozzá a Lamborghini
e-gear nevezetű, szekvenciálisan, a kormányoszlopra helyezett
karokkal kapcsolható szerkezetével is. Az autó elöl 235/35-ös
ZR19-es, hátul 295/30-as ZR19-es kerekeken gördül, megállításáról
elöl nyolc-, hátul négydugattyús Brembo fékek gondoskodnak. Az
ESP-t igyekeztek úgy beállítani, hogy csak egészen extrém
szituációban avatkozzon be, és ne akadályozza a sportos vezetést.
Az automatikusan szabályozott Koni lengéscsillapítók mindig a
helyzetnek legmegfelelőbb keménységgel tartják a karosszériát,
legyen szó városi cirkálásról, vagy egy jó csapatásról a
versenypályán.
Az autó önsúlya a négyekerekes hajtás, az elektronika és a vezető és utasoldali, valamint oldallégzsákok ellenére sem több mint 1430 kg. Az autó végsebessége 309 km/h, áráról egyelőre nincs információnk, de egyáltalán nem valószínű, hogy túl olcsó lesz.