A BMW bemutatta az első hivatalos fotókat az új szabadidő-autóról, amelyet hivatalosan a Sports Activity Vehicle kategóriába sorolnak.
Az autó külsőre nem tartogat túl nagy
meglepetéseket: az arányok és részletek legtöbbje már ismerős lehet
az
xActivity tanulmányról . Ugyanolyan az oldalablakok formája,
az első fényszórók különös "fülecskés" kialakítása, de még a
lökhárító sem változott sokat a tanulmányautóhoz képest. Az
eltérések inkább egyes részletekben fedezhetők fel. Így az
oldalablakok körül eltűnt a feltűnő fém szegély, viszont
megjelentek a hagyományos ajtóoszlopok, az xActivity oldalán
végigfutó éles kis bordát pedig az
5-ös sorozatnál már látott homorú profilú sáv váltotta fel. Az X3-as
így sokkal polgáribb benyomást kelt, mint a tanulmány, de a többi
új BMW-hez hasonlóan magán hordozza a szemlélők véleményét erősen
megosztó
Bangle-féle
stíluselemeket.
A BMW a siker érdekében
a technomiszticizmus eszköztárát is segítségül hívta:
alkottak egy új kifejezést, az xDrive-ot, amely
a típus elektronikusan vezérelt négykerékhajtás-rendszerét
takarja. Ez a rendszer állítólag nem csak laza talajon jön jól:
a nyomaték elosztásával kanyarban képes mindig a semleges irányba
terelni az autó sajátkormányzottsági tulajdonságait, így - egy kis
képzavarral élve - leveszi a teher egy részét a menetstabilizáló
elektronika válláról.
A motorválaszték összes tagjáról egyelőre a BMW
sem nyilatkozik, mondván, hogy az elérhető motorok köréről még nem
született meg a végleges döntés, de két erőforrást azért
megemlítenek a biztos résztevevők között. A benzinesek egyike a jól
ismert 3 literes 231 lóerős soros hathengeres lesz, amellyel az
X3-as állítólag elérheti a 210 km/h sebességet, sőt, a sportcsomag
(vélhetően egy más áttételezésű váltót takar) megrendelésével még
gyorsabb, 224 km/h-s száguldásra is képessé teszi az autót. A másik
motor, amellyel egész biztosan találkozhatunk az autóban, az a
szintén 3 literes soros hathengeres felépítésű turbódízel, amely
204 lóerős teljesítményű és 410 Nm-es maximális nyomatékot képes
leadni. Ezzel a motorral is 210 km/h az autó végsebessége,
sportcsomaggal viszont csak 218 km/h.
A sajtóközlemény maradéka azt igyekszik leírni,
hogy a típus mennyire kényelmes, tágas, biztonságos és igényes
kivitelű, a szerző azonban nem fárasztja az olvasót konkrét adatok
közlésével, így most eltekintünk a további reklámszöveg közlésétől.
Amit most nem közöltek, azt
legkésőbb a Frankfurti Autókiállításon mindenképp
megtudhatjuk, az első független teszt-eredmények pedig 2004
elején láthatnak napvilágot az európai és amerikai forgalmazás
megkezdése környékén.