Bemutatkozik a végleges BMW X3-as

2003.06.17. 15:12

A BMW bemutatta az első hivatalos fotókat az új szabadidő-autóról, amelyet hivatalosan a Sports Activity Vehicle kategóriába sorolnak.

 
   
   

Az autó külsőre nem tartogat túl nagy meglepetéseket: az arányok és részletek legtöbbje már ismerős lehet az xActivity tanulmányról . Ugyanolyan az oldalablakok formája, az első fényszórók különös "fülecskés" kialakítása, de még a lökhárító sem változott sokat a tanulmányautóhoz képest. Az eltérések inkább egyes részletekben fedezhetők fel. Így az oldalablakok körül eltűnt a feltűnő fém szegély, viszont megjelentek a hagyományos ajtóoszlopok, az xActivity oldalán végigfutó éles kis bordát pedig az 5-ös sorozatnál már látott homorú profilú sáv váltotta fel. Az X3-as így sokkal polgáribb benyomást kelt, mint a tanulmány, de a többi új BMW-hez hasonlóan magán hordozza a szemlélők véleményét erősen megosztó Bangle-féle stíluselemeket.

 
   
   

A BMW a siker érdekében a technomiszticizmus eszköztárát is segítségül hívta: alkottak egy új kifejezést, az xDrive-ot, amely a típus elektronikusan vezérelt négykerékhajtás-rendszerét takarja. Ez a rendszer állítólag nem csak laza talajon jön jól: a nyomaték elosztásával kanyarban képes mindig a semleges irányba terelni az autó sajátkormányzottsági tulajdonságait, így - egy kis képzavarral élve - leveszi a teher egy részét a menetstabilizáló elektronika válláról.

 
   
   

A motorválaszték összes tagjáról egyelőre a BMW sem nyilatkozik, mondván, hogy az elérhető motorok köréről még nem született meg a végleges döntés, de két erőforrást azért megemlítenek a biztos résztevevők között. A benzinesek egyike a jól ismert 3 literes 231 lóerős soros hathengeres lesz, amellyel az X3-as állítólag elérheti a 210 km/h sebességet, sőt, a sportcsomag (vélhetően egy más áttételezésű váltót takar) megrendelésével még gyorsabb, 224 km/h-s száguldásra is képessé teszi az autót. A másik motor, amellyel egész biztosan találkozhatunk az autóban, az a szintén 3 literes soros hathengeres felépítésű turbódízel, amely 204 lóerős teljesítményű és 410 Nm-es maximális nyomatékot képes leadni. Ezzel a motorral is 210 km/h az autó végsebessége, sportcsomaggal viszont csak 218 km/h.

 
   
   

A sajtóközlemény maradéka azt igyekszik leírni, hogy a típus mennyire kényelmes, tágas, biztonságos és igényes kivitelű, a szerző azonban nem fárasztja az olvasót konkrét adatok közlésével, így most eltekintünk a további reklámszöveg közlésétől. Amit most nem közöltek, azt legkésőbb a Frankfurti Autókiállításon mindenképp megtudhatjuk, az első független teszt-eredmények pedig 2004 elején láthatnak napvilágot az európai és amerikai forgalmazás megkezdése környékén.