Audi Le Mans Quattro szupersportkocsi

2003.09.09. 14:46

[Frankfurt] A négykarikás gyártó újabb sportkocsi-tanulmányt mutatott be. A középmotoros Le Mans Quattro nevében ugyan a többszörös Le Mans győztes R8R típusra utal, de itt vége is a hasonlóságoknak.

Az autó felépítését és műszaki részleteit tekintve sokkal inkább hasonlít a Lamborghini Gallardo típusra, és bár ezt nem említették a sajtóközleményben, ez a hasonlóság valószínűleg nem véletlen. Talán pont az olasz sportkocsival való hasonlóság az oka, hogy a Le Mans Quattrón háttérbe szorulnak a megszokott, kissé sematikus Audi stílusjegyek, mindössze a hűtőmaszk és a hátsó lámpák formája lehet ismerős korábbi Audi tanulmányokról, valamint a tető vonala emlékeztet halványan a TT modellre. Az autó világítása a létező legmodernebb megoldást hordozza: a lámpák elöl-hátul LED-mozaikok, amelyek erős fényük és kis fogyasztásuk mellett azzal tűnnek ki a tömegből, hogy alig vakítanak.

A Le Mans Quattro arányait tekintve egyébként határozottan könnyedebb benyomást kelt mint a Gallardo, pedig egy leheletnyivel nagyobb annál: a hossza 4,37 m, a szélessége 1,9 méter, a magassága 1,25 méter, a tengelytávja pedig 2,65 méter. A karosszéria az Audi Space Frame fantázianevű alumínium térrácsra épül, akárcsak az A8-as, ami a cég sajtóközleménye szerint kivételes merevséget és viszonylag kis tömeget biztosít az autó számára. A megfelelő úttartásról és menetkomfortról a versenypályákon alkalmazotthoz hasonló kettős keresztlengőkaros futómű és a mágneses elven működő változtatható karakterisztikájú lengéscsillapítók gondoskodnak.

A motortérben aztán megint ott a Lamborghini-rokonság egyértelmű jele, a hosszában beépített V10-es, bár ezúttal a motort két turbófeltöltő lélegezteti, ami 610 lóerős csúcsteljesítményt és 750 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot eredményez, ráadásul ez utóbbi 1750-es percenkénti fordulatszámtól egészen 5800-as fordulatig rendelkezésre áll. Az iszonyú teljesítménynek és a négykerék-hajtásnak köszönhetően az 1530 kilogramm tömegű Le Mans valóban majdnem úgy megy, mint egy GT versenyautó: 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, 10,8 másodperccel a száguldás kezdete után pedig akár a 200 km/h-t is elérheti. Végsebesség-adatot nem közölt a gyártó, de nem is hiányzik, hiszen biztosan jóval a 300-as érték fölé, a gyakorlatban kihasználhatatlan tartományba adódna.

Azt egyelőre nem tudjuk pontosan, hogy az Audi csak technológiai erődemonstrációnak szánja-e a Le Mans Quattrót vagy a korábbi pletykáknak megfelelően az autó már a sorozatgyártású változat prototípusának tekinthető, de az biztosnak látszik, hogy ebben a formában - főleg ilyen teljesítménnyel - nem készülhet, hiszen akkor közvetelen konkurenciát jelentene nem csak a Gallardónak, de a Lamborghini csúcsmodelljének, a Murcielagónak is.