Audi A8 6.0 L: a legsportosabb luxusautó?

2003.11.25. 13:48

Az Audi bemutatta az A8-as legnagyobb és legerősebb változatát, amellyel a BMW 760-as és a Mercedes S osztály legerősebb változatainak igyekszik konkurenciát teremteni a négykarikás márka.

Az új modellváltozat legnagyobb meglepetése az átalakított orr, amelyet a lökhárító alsó pereméig érő krómkeretes hűtőrács ural. Ezt az arculati elemet eddig leginkább csak tanulmányautókon láthattuk, de láthatóan úgy érezték az Audi szakemberei, hogy a legfelső kategóriában már nem lesz elég a kisebb A8-asokra is jellemző unalomig ismert Audi-arc. Emellett egy másik kevésbé látványos újdonság is megjelenik az autó orrán: a LED-ekből álló fényszóró, amely egyenletesebb fényeloszlást és kisebb fogyasztást ígér mint a korábbi megoldások.

A motorháztető alatt az előző A8-asból is ismert W12-es motor továbbfejlesztett változata található, amely az elődeinél 30 lóerővel erősebb: a ménes már kerek 450 pacit számlál. A hatliteres motor nyomatéka is nagyobb lett 20 Nm-el, így maximum 580 Nm-nyi nyomaték áll a vezető rendelkezésére. Ezzel a motorral az A8-as menetteljesítményei bőségesen meghaladják az elégséges szintet: a luxuslimuzin 0-ról 100 km/h sebességre 5,2 másodperc alatt is képes felgyorsulni, és a 200 km/h sebesség eléréséhez sem kell több mint 17,4 másodperc, ha a szükség úgy hozza. A legnagyobb sebességet természetesen elektronika korlátozza 250 km/h-ra, ami ebben az esetben teljességgel érthető is: hiába hirdeti az Audi kategóriája legsportosabb modelljeként az A8-ast, aligha akad majd olyan vásárló, aki ezt a típust elsősorban féktelen száguldozásra szeretné használni.

Pedig a hatsebességes Tiptronic automataváltó nem csak kézzel kapcsolgatható igazán sportosan, de automataként is rendelkezik sportprogrammal, amely hamarabb kapcsol vissza és később kapcsol fel mint normál állásban. Szintén a vezető hangulatához idomítható a légrugózású futómű, így a lágyan ringatózó elnöki limuzinból pillanatokon belül kőkemény kanyarmester varázsolható, vagy két köztes fokozat is rendelkezésre áll.

A belső tér persze egyértelművé teszi, hogy az A8 6.0 L inkább az előbbi: mindent bőr és fa borít, minden részlet precíz kidolgozású. Mindennek persze alaposan megkérik az árát: az A8 6.0 L, amelyet december elejétől lehet megrendelni az Audi kereskedésekben, Németországban 117 ezer euróba, azaz átszámítva mintegy 31 millió forintba kerül majd.