Gibbs Humingda: terepjáró és motorcsónak egyben

2004.05.26. 14:01

A Gibbs Birminghamben mutatta be második kétéltű járművét. A brit székhelyű cég első terméke az Aquada nevű lassú és nehéz roadster volt, amely azonban motorcsónakként is megállja a helyét. A koncepció egyetlen baja a kis használati érték: a kétszemélyes nyitott utastér és az apró csomagtartó miatt az Aquada leginkább igen elszánt milliomos aranyifjak szállítóeszköze lehetne.

Az új autó, az egyelőre tanulmányként bemutatott Humingda kiküszöböli mindezeket a hátrányokat: öt személy szállítására alkalmas, nagyobb a csomagtere, és felépítése terepjárásra is alkalmassá teszi, viszont az Aquadához hasonlóan egyetlen gombnyomással viszonylag gyors motorcsónakká alakítható. A Humingda is képes maga alá húzni a kerekeit, így azok nem akadályozzák úszás közben a jármű gyors haladását.

A hajtásról a vízben vízsugár-hajtomű gondoskodik, így a jármű viszonylag sekély vízben is könnyedén mozoghat. Az újabb kreáció elsődleges hátránya, hogy a bonyolult rendszereknek köszönhetően igen nehéz: az 5,4 méter hosszú és 1,85 méter magas és 2 méter széles test üresen két tonnát nyom, így a mozgatását egy 350 lóerős V8-asra bízták. A Humingda végsebessége szárazföldön 160 km/h, 9,2 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-ról 100 km/h sebességre, vízben pedig 64 km/h-val haladhat. Az autó fogyasztásáról egyelőre nincsenek pontos adataink, de igen valószínű, hogy az óriási gépezet legalább annyi üzemanyagot igényel, mint a legnagyobb amerikai terepjárók.

A Humingda jelenlegi formájában nem kerül gyártásba, de a Gibbs alapítója és elnöke, Alan Gibbs elmondta, hogy már dolgoznak egy továbbfejlesztett változaton, amely néhány éven belül piacra kerülhet.