Jövőre indul az európai Cadillac offenzíva

2004.06.29. 14:04

2005-től az összes Cadillac modell kapható lesz Európa nyugati felén. A márka önálló terjesztőhálózattal és komoly reklámkampánnyal indul útnak, és a GM vezetése azt reméli, hogy az eladások annak ellenére is jelentős növekedésnek indulnak, hogy az Amerikában bevált modelleken semmit nem változtatnak. Nem lesz dízelmotor, futómű-áthangolás vagy újabb kéziváltós modellvariánsok, ehelyett egy zengzetes szlogennel igyekeznek a korábbi, évi 7000 darabos eladási mennyiséget a háromszorosára feltornászni. Merj különbözni - szól az európai Cadillac szlogen, amelytől azt várják, hogy évi 20 ezernél is több amerikai luxuskocsit ad el a korábbinál sokkal komolyabb terjesztői és szervizháttér támogatásával. Az elképzelés egyébként nem rossz, egyes Cadillac modellek komolyan megkeseríthetik az európai luxusautó-gyártók életét: az XLR például eséllyel szállhat szembe a Mercedes SL-el, és a CTS is komoly érdeklődésre tarthat számot az E-osztály vagy az 5-ös BMW vásárlóközönségének körében. Az SRX terepjárónak is van esélye a sikerre, talán csak az Escalade és az STS számíthat túlzásnak Európában.