Range Rover Sport: az első hivatalos információk

2004.11.26. 11:01

A Land Rover bemutatta legsportosabb modelljének első fotóit és egy szűkszavú sajtóközleményt is kiadott a januárban bemutatkozó típusról.

A fotók láttán egyértelmű, hogy a Premier Automotive Group tervezői nem vacakoltak sokat az új modell formájával: olyan, mintha a Range Rover formáját átméretezték volna a tervezőprogramban. Alacsonyabb lett az övvonal feletti rész, masszívabbak a lökhárítók és a sárvédő-ívek, és új elemként egy látványos kopoltyú került a motortér oldalára. Az összhatás egy kicsivel valóban kevésbé monumentális mint a Range Rover esetében, bár az újdonság nevében szereplő Sport szócskát aligha indokolja a megváltozott forma.

A műszaki megoldások annál inkább: a motorpaletta csúcsára a Jaguar 4,2 literes, kompresszoros V8-asa került 390 lóerővel, így a Land Rover végre felveheti a versenyt a BMW X5, a Porsche Cayenne és a Volvo XC90 legerősebb változataival. A gyengébb változatokról egyelőre, csak annyit tudunk biztosan hogy lesznek, de igen valószínű, hogy ebben a típusban is találkozhatunk a Discovery3-ban bemutatott 4,4 literes 299 lóerős V8-assal és a PSA-Ford együttműködésben készülő 2,7 literes turbódízel motorral, amely a Land Rovernél 190 lóerőt képes leadni.

A Range Rover Sport elsősorban épített utakra tervezett gyors túra-terepjáró, de a gyáriak szerint terepen is egész jól boldogul a Dynamic Response fedőnevű kerékfelfüggesztés révén, amely az útminőség függvényében állítja be a futómű paramétereit. A terepezés egyetlen akadálya a fékek hatalmas mérete lehet: az óriási gyári keréktárcsák nem igazán passzolnak a magas oldalfalú terepjáró-abroncsokhoz, kisebb felnit viszont érzésünk szerint bajos lenne feltenni a féktárcsák mérete miatt.

A típusról eddig nem közölt információkat januárban, a Detroit Motor Show-n hozzák nyilvánosságra, és az autót itt láthatja először élőben a közönség. A forgalmazás 2005 közepén kezdődik.