Bemutatkozik az európai Cadillac

2005.02.14. 15:10

A BLS jelű autó Genfben még csak tanulmányautó lesz, de talán még az idén megjelenik a szériaváltozat is, amelyet valamelyik alacsony kihasználtságú GM üzemben - talán a Saabnál Trollhattanben - gyárthatnak majd. A BLS egy újabb Epsilon platformra épülő modell, azaz az Opel Vectra és a Saab 9-3 rokona, sőt, a legtöbb alkatrésze már ismerős lehet a GM többi azonos alapra épülő modelljéből. Az elsőkerék-hajtású modell motorválaszték összesen négy egységből áll majd: egy nagy teljesítményű - egyes források szerint legalább 180 lóerős - Fiat-féle 1,9 literes turbódízelből, két különböző teljesítményű kétliteres négyhengeres turbómotorból, valamint a Saab által átdolgozott 2,8 literes GM V6-osból. Ez utóbbi motor szintén turbófeltöltéses és legalább 250 lóerős, bár egyes hírek szerint a Cadillac-féle változat még erősebb lehet. Az egyéni részletek így az autó külső és belső kialakítására szorítkoznak. A BLS formai szempontból követi a Cadillac szögletes-éles stílusát, leginkább talán a bő egy számmal nagyobb CTS-hez hasonlíthatnánk. Belülről a BLS a kategória legigényesebb modelljei közé tartozik majd: tudomásunk szerint kizárólag bőrkárpitozással készül majd, és az alapfelszerelés része lesz a csúcsminőségű Bose hi-fi, a DVD alapú navigációs rendszer valamint a valódi fa borítások. Az első Európában, Európának gyártott Cadillac óvatos próbálkozásként értékelhető, elsődleges célja a márka bevezetése és a hozzá kapcsolódó tévhitek eloszlatása. Erre utal az is, hogy a GM eleinte mindössze évi 10 ezer példány eladását tervezi a kontinensen, viszont a tervekben már szerepel a 2010-ben bemutatkozó utódmodell.