Hyundai Portico: új egyterű-tanulmány Dél-Koreából

2005.02.17. 14:49

A Hyundai újabb gyártó a sorban, amelyik új piaci szegmenst próbál alkotni magának, bár egyelőre csak egy tanulmányautó segítségével. Az évek óta tartó mánia újabb terméke egy hatszemélyes, egyterű-jellegű, de viszonylag alacsony építésű jármű.

A Hyundai szerint ez a forma ideális egy család minden igényének kielégítésére személyautókra jellemző kényelme és stabilitása, valamint az egyterűektől kölcsönzött könnyen variálható, tágas belső tere révén. A koreaiak alapos munkát végeztek: a Porticón számos olyan részletmegoldást találunk, amely elengedhetetlen egy korszerű tanulmányautón: elektronikusan sötétíthető tetőablak növeli az utasok térérzetét, B-oszlop nélküli ajtónyílások és hátul felfüggesztett hátsó ajtók teszik könnyen elérhetővé az első négy ülést. A belső teret a futurisztikus műszerfallal és lila illetve szürke színű, sajátos formavilágú ülésekkel igyekeztek feldobni egy a hajtásról pedig egy V6-os benzinmotor és két villanymotor egyszerre gondoskodik. A hibrid hajtásrendszer mind a négy kerék hajtását megoldja: az első kerekeket a benzinmotor és egy 136 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor forgatja egymást kiegészítve, míg a hátsó kerekekhez egy 83 lóerős villanymotor került. Így, bár a benzinmotor teljesítményét egyelőre nem adták meg, a sok motor vélhetően jól elboldogul az 5 méter hosszú és 2 méter széles óriással.

A tanulmányt az Észak-Amerikai családos vásárlók szondázására fejlesztette ki a Hyundai koreai tervezőcsapata, talán ennek köszönhető, hogy a jármű külseje nem igazán formabontó, ha eltekintünk néhány apróbb, de érdekes részlettől, akár még hétköznapinak is nevezhetnénk. Hogy lesz-e a Porticónak sorozatban gyártható változata, azt valószínűleg ma még senki nem tudja biztosan, talán még a Hyundai szakemberei sem, de az biztos, hogy a döntés elsősorban a lehetséges vásárlók reakcióján múlik.