Maybach 57 S: sport-bálna a Daimler-Chryslertől

2005.02.22. 16:04

Igazán megdöbbentő lépésre szánta el magát a Maybach: az idei Genfi Autószalonon egy sportosított modellt mutat be. A Maybach 57 S (az S a hivatalos magyarázat szerint a Special szó rövidítése) nagyobb teljesítményű motort kapott, így - legalábbis a gyáriak szerint - a világ leggyorsabb szériagyártású limuzinja lesz. Már a 310 ezer eurós alapmodell, az 57-es 550 lóerős motorja is több volt mint elég, de úgy tűnik, a Maybachnál azokra számítanak, akiknek mindig több kell.

Az eredetileg 5,5 literes V12-es hengerűrtartalmát hat literre fúrták fel, így a teljesítmény 612 lóerőre nőtt, a legnagyobb forgatónyomaték pedig ki tudja milyen magasságokba szökött volna, ha nem korlátozzák elektronikusan. Így a Special motorja 2000-es és 4000-es percenkénti főtengely-fordulatszám között kerek 1000 Nm leadására képes. A megnövekedett teljesítmény révén a limuzin még jobb gyorsulásra képes: 5 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-s tempót. Ami azonban még fontosabb, hogy a felfüggesztést is áthangolták, így az autó stabilabb lett és vezetni is jobb érzés. A nagy tuningolásban még az autó külsején is módosítottak, bár óvatosan, nehogy a sportosság az elegancia rovására menjen. Így kapott az 57 S új 20 hüvelykes felniket, átdolgozott hűtőrácsot és sportosabb hangulatú kipufogóvégeket. Belül is ugyanezzel a filozófiával nyúltak a díszítésekhez: lakkozott felületű és szénszálas hangulat-betéteket helyeztek el az autóban, feltűnő tuning-elemeket azonban hiába is keresnénk.

A Maybach az 57 S típussal azokat a vásárlókat igyekszik meghódítani, akik szívesen vezetnek, de ragaszkodnak a presztízshez, amelyet egy ekkora autó nyújt. Nehéz megjósolni, hogy ez a lépés használ-e az akadozó eladásoknak, de talán fenntartja az érdeklődést a Maybach márka iránt addig, míg a Mercedes vezetése rá nem szánja magát egy újabb típusváltozat - mondjuk egy kupé modell - bemutatására.