Ford SAV: egyterű-tanulmány új utakon

2005.03.03. 14:10

A Ford of Europe legújabb tanulmányautója tervezői szerint a márka jövőjét mutatja. Az SAV (Sport Activity Vehicle, azaz sportevékenységre használatos jármű) a GM-től elcsábított formatervező, Martin Smith első munkája a Fordnál, és ez meg is látszik rajta: az autó formája tagoltabb és egyben lágyabb lett, bár a lámpákon és a tető formáján felfedezhető még a Fordok mai formavilágát megalapozó első generációs Ford Focus öröksége.

Az autó méreteit tekintve a C-Max és a Galaxy közé esik, tágas belső terét azonban nem a szokásos módon, minél több üléssel töltötték ki. Az SAV-ben mindössze öt ülés van, amelyek alapállapotban a hagyományokhoz híven két sorban helyezkednek el. Ez az elrendezés azonban egyetlen gombnyomással megváltoztatható. Ilyenkor a középső ülés hátrafelé mozdul el, a két szélső pedig befelé csúszik egy keveset, így öt jól fejlett felnőtt is kényelmesen utazhat az autóban akár hosszú távon is.

Az SAV ugyanakkor nem valamiféle luxus-egyterű, a tervezők sokkal inkább azon igyekeztek, hogy az autó megfeleljen a harminc alatti korosztály igényeinek. Ennek a törekvésnek köszönhető, hogy a belső teret a sportruházati cégek által használt strapabíró szintetikus anyagokkal kárpitozták, az üléseket pedig úgy formázták, hogy nagy sebességű kanyarokban is igen jó oldaltartást adjanak.

A Ford sajtóközleménye szigorúan koncepcióautóként emlegeti az SAV-t, de nem csodálkoznánk rajta, ha a közeljövőben egy igen hasonló modellel lepnék meg a közönséget, hiszen a Galaxy gyártásának leállításáig a Fordnak el kell készítenie következő nagy buszlimuzinját, ha nem akar kimaradni e népszerű kategóriából Európában.