Bemutatkozik a Passat-arcú VW Polo

2005.03.11. 09:07

A megújult VW kisautó új külsővel, új motorokkal, gazdagabb felszereltséggel, de változatlan árral igyekszik a vásárlók kedvében járni. Az új formatervet néhány hete már bemutattuk néhány jó minőségű kémfotónak hála, így a gyári képek nem hoznak igazi meglepetést, de a Volkswagen mérnökei a lemezek alatt is változtattak egy keveset a sikeres modellen.

Az új orrkiképzésnek köszönhetően 19 mm-rel hosszabb megújult Polo ötféle benzinmotorral és négyféle dízelmotorral lesz kapható. Ezek közül jónéhány régi ismerős, bár egyeseket, például a 86 lóerős 1,4 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotort vagy a 130 lóerős PD-TDI-t a magyar kínálatban hiába keressük. A dízelmotor-kínálatot ugyanakkor átalakították: a régi 1,9 literes, 64 lóerős szívódízel helyett az 1,4 literes, háromhengeres PD-TDI motor 70 lóerős változatát építik a dízelmotoros alapváltozatokba, míg a régi, 75 lóerős, 1,4 literes turbódízelt egy 80 lóerős, egyébként azonos felépítésű motor váltja.

Az autó felszereltsége is bővül: a Trendline, Comfortline és Sportline felszereltségi szintekhez a jövőben alapáron jár az ABS, a fékasszisztens, az első elektromos ablakemelők, a központi zár, a frontális és oldallégzsákok valamint a légkondicionáló, az extrák listája pedig parkolássegítő rendszerrel és guminyomás-figyelővel bővült. Mindez persze a Németországban kapható kivitelekre vonatkozik, a hazánkban forgalmazott olcsó alapmodellek felszereltségéről egyelőre nincsenek információink. A belső tér változásairól fotók híján egyelőre csak a VW sajtóközleményéből alkothatunk fogalmat: állítólag igényesebb anyagokkal és megújult műszerekkel találkozhatunk odabent.

A megújult Polo helyi bemutatóit Európa-szerte áprilisban tartják, bár a típus Németországban már mácius 14-étől megrendelhető lesz.