Nyáron érkezik a Mercedes ML terepjáró szebb utódja

2005.03.18. 15:19

A Mercedes megépítette a nyolc éve töretlenül sikeres, összesen 620 000 példányban eladott ML-osztály második generációját. Az autót 2005 tavaszán kezdik forgalmazni az Egyesült Államokban, nyáron Európában. Az újdonság egy adaggal könnyedebb vonalú, sportosabb és játékosabb, mint elődje, a kisebb lejtésű szélvédő, a kiemelt első lámpák és a többi új körvonal valóban új életet leheltek a puhábbik Merci-terepjáróba. Az autó 15 centivel hosszabb, 7,1 centivel szélesebb és 0,5 centivel alacsonyabb elődjénél, ami a megjelenés javára válik, ahogy a tengelytáv 9,5 centis nyújtása a nagyobb kényelmet szolgálja. A méretváltozásokkal és az aerodinamikai módosításokkal az autó légellenellása 0,34-re csökkent a korábbi 0,40-ről.

A 2005-ös ML-hez kapható négy motorból három teljesen új, és elődeiknél erősebb, valamint nyomatékosabb működésű. ML 280 CDI néven kapható a belépődízel, 190 lóerőt és 440 Nm-es csúcsnyomatékot kínál az új V6-os common-rail. Az ML 320 CDI 224 lóerős, 510 Nm-es nyomatéka pedig 1600 1/min-től kiautózható. A kisebbik benzinmotor szintén új és szintén V6-os elrendezésű; a 272 lóerős ML 350-est Németországban bruttó 48 ezer euróért kínálják. A kínálat csúcsán továbbra is a V8-assal hajtott 306 lóerős ML 500-as áll. A kisebbik dízel 10,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 200 km/h, az ML 500-as megfelelő adatai 6,9 s és 235 km/h.

Az erőátvitel igazi újdonsága a 7G-Tronic névre keresztelt szuperintelligens, hétsebességes automata váltó. A közlemények szerint a váltó minden helyzetben optimális terhelésen tartja a motort, ugyanakkor nagyon ügyel a fogyasztás alacsonyan tartására. A fokozatokat a kormánykerék közelében elhelyezett karral, illetve a kormányra helyezett gombokkal is váltogathatja a vezető, kíváncsian várjuk, hogy szuperál majd az új szerkezet.

A korábbiaknál jobb terepezési képességeket ígér a továbbfejlesztett Airmatic-felfüggesztés és a négykerék-hajtási rendszer. Bár Somogybabodon nem az ML a leggyakoribb versenyző, biztos lesz majd, aki az Off-Road Pro csomagot választja. A komolyabb terepviszonyokra is megfelelő kiegészítő-csomagban találunk kétfokozatú terepváltót, kézzel vagy elektronikusan beállítható differenciálműveket az első és a hátsó tengely között és külön a hátsó tengelyen, és az Airmatic szabadabban változtatható variánsát. Míg alapesetben 80 mm-t emelkedik a karosszéria offroad fokozatba állítva, a Pro csomaggal 30, 80 vagy 110 mm-es emelkedést határozhatunk meg, amivel a hasmagasságot 291, a gázlómélységet 600 mm-re növelhetjük. 140 km/h fölött a kasztni automatikusan süllyed a normál 181 mm-es hasmagasság alá 1,5 centivel, és 40 km/h alatt ismét visszaáll normális szintre.

Az indulást és ereszkedést segítő elektronika és a koszos útra is optimalizált ABS szintén nagy segítség lehet a majdani merészebb tulajdonosoknak, míg a Pre-Safe nevű baleset-előrejelző biztonsági rendszer a túl merészeken segíthet. A V6-os modellek 235/65 R17-es, az ML 500-as 255/55 R18-as gumikat kaptak, amik azért annyira nem terepezésre jellemző méretek, inkább a modellek sportosságát hangsúlyozzák. Az új ML ára a német adók nélkül felszereltségtől függően 39 950 és 54 500 euró között van.