Áprilisban érkezik Európába a VW Fox

2005.03.22. 13:34

A Brazíliában tervezett és gyártott modellt április első napjaiban mutatják be Lipcsében, és az európai forgalmazás is megindulhat még a hónap végén. A Volkswagen a Lupót szeretné felváltani a Dél-Amerikából származó modellel, így bár a Foxnak van ötajtós változata is, Európában csak a háromajtós kivitelt forgalmazzák majd.

A Fox viszonylag alacsony ára ellenére nem nevezhető igazán kicsinek: 3,805 méteres hosszával, 1,64 méteres szélességével és 1,545 méteres magasságával közelebb áll a Polóhoz mint a Lupóhoz, így az ötajtós mellőzése részben a Polo védelmét is szolgálja az olcsó belső konkurencia ellen. Az Európában újdonságként ható típus ráadásul helykínálatában sem marad el nagyon nagyobb testvérétől: a csomagtere alig 10 literrel kisebb, alapállapotban összesen 260 literes, ráadásul a külön rendelhető, hosszirányban állítható hátsó üléspad és a lehajtható támlák segítségével a csomagszállító képessége tovább növelhető a hátsó utasok terének rovására, így a csúcsérték 1016 liter.

A Foxhoz egyelőre három motort kínál a VW: egy 55 és egy 75 lóerős benzinest, valamint egy 70 lóerős turbódízelt. Közelebbi információink egyelőre nincsenek, de erős a gyanúnk, hogy ezek a motorok megegyeznek a Polóban alkalmazott azonos teljesítményű 1,2 és 1,4 literes három- és négyhengeresekkel, mivel Brazíliában ezeknél erősebb motorokkal kerül piacra a típus. A négyszemélyes Foxban az ABS már az alapfelszerelés része lesz, míg ESP-t külön megrendelésre építenek a típusba.

A VW egyelőre csak annyit árult el hogy a típus alapára nem haladja meg a 10 ezer eurót, de más forrásukból úgy tudjuk, hogy Németországban 8950 euróba, azaz átszámítva kb. 2,2 millió forintba kerül majd a legolcsóbb Fox. Ahogy a VW magyarországi modellpolitikáját ismerjük, egy későbbi időpontban elképzelhető egy igen egyszerű felszereltségű, de még olcsóbb, akár 2 millió forint alatti változat bemutatása is.