Shelby Mustang GT500: egy legenda újjáéled

2005.03.23. 13:37

Egyelőre csak tanulmány, de jövőre már kapható lesz a valaha volt legerősebb gyári Mustang. A New Yorkban bemutatott új modell a Shelby GT500 nevet kapta. Teljesítményében, sőt, megjelenésében is igencsak hasonlít legendás, 1967 és 1970 között gyártott névrokonára. Az új GT500-as tervezésében maga Carrol Shelby is segédkezett, de a munka nagy részét a Ford amerikai tuningrészlege, az SVT végezte, és ők is gyártják a típust, ami a korábbi, 395 lóerős Mustang Cobrát váltja fel.

A GT500 az alkotók szerint valódi vadállat lesz. A motorházba a Ford GT -ből ismert 5,4 literes, kompresszoros V8-as visszafogott változata kerül, de a motor teljesítménye az SVT első embere, Hau Thai-Tang szerint így is közelebb lesz az 500 lóerőhöz, mint a gyári közleményben emlegetett 450-hez. A motorhoz egy Tremec T56 jelzésű hatsebességes kézi váltó kapcsolódik, amely képes megbirkózni a motor több mint 600 Nm-es csúcsnyomatékával. Mindez persze még nem lenne olyan ijesztő, hiszen hasonló teljesítményű például a Corvette motorja is, csakhogy a GT500 esetében meghagyták az alapmodell futóművét a hátsó merev tengellyel, ami ekkora teljesítmény mellett valóban vadállati menettulajdonságokat eredményezhet.

Külsőre a GT500 nem különbözik túl sokban a gyengébb Mustang-változatoktól : egyedül néhány apró légterelő, a motorháztető kialakítása, a 19 hüvelykes alufelnik és a fehér csíkozású vörös festés árulkodik. A belső teret viszont alaposan átdolgozták, kisöpörve az olcsó alap-Mustangok igénytelen megoldásait: a fülke nagy részét bőr kárpitok borítják az eredetileg alkalmazott műanyagok helyett. A GT500 ennek ellenére nem lesz elérhetetlen luxuscikk: a szériaváltozatot állítólag 40 ezer dollár, azaz 7,6 millió forint alatti áron szeretnék piacra dobni, így ez a típus nemcsak a legerősebb Mustang címre pályázhat, de nagy eséllyel ez lesz a legolcsóbb a 450 lóerő feletti teljesítményű utcai autók közül.