Három terepjáró-tanulmány a Ssangyongtól

2005.05.02. 14:54

A koreai terepjáró- és luxusautó-gyártó rögtön három változatban állította ki legújabb terepjáró-tanulmányát Szöulban.

A szériagyártáshoz leginkább a hétszemélyes SV-R áll közel: ez a modell állítólag minimális változtatásokkal kerülhet piacra egy-másfél éven belül. A 4,62 méter hosszú, szép vonalú ötajtós prototípusba egy 2,7 literes, 176 lóerős, öthengeres turbódízel motor került, amely ugyan közeli rokonságban áll egy korábbi Mercedes dízelmotorral, de a koreai mérnökök alaposan továbbfejlesztették, hogy megfeleljen a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is. Az SV-R ismereteink szerint nem a Rodiust, hanem a mai napig gyártott Mussót váltja fel, de a Ssangyong kínai tulajdonosa, a Shanghai Automotive Európában és Észak-Amerikában is meg szeretné vetni a lábát az új modellel.

Az SV-R egyik változata a rövidebb, és valamivel sportosabb hangulatú XCT nevű tanulmány. Íves tetővonalával és ötajtós karosszériájával ez a jármű leginkább egy túlméretes kompakt családi modellre emlékeztet, bár a Ssangyong szerint egy valódi kupé-terepjáró hibridről van szó. A fiatalabb vásárlókat célzó, narancssárgára festett, csapott hátú terepjáróba kétliteres, 145 lóerős turbódízel motor került, de úgy tudjuk, igen nagy érdeklődésre volna szükség, hogy ezt a típusváltozatot is gyártani kezdjék a közeljövőben.

A Szöuli Autószalon Ssangyong standjának harmadik látványossága hasonlóan fantáziadús nevet kapott, mint két testvére: ez az XMT nevű modell, amely szintén az SV-R vonásait viseli azzal a kis különbséggel, hogy a hátsó oldalajtók mögött egy kis platót alakítottak ki a koreai tervezők. Erről a modellről egyelőre még kevesebbet tudunk, mint két testvéréről, de ez a másik típus, amelynek nagy esélye van a sorozatgyártásra, hiszen a kisteherautók mind Észak-Amerikában, mind Európában elég népszerűek manapság.