Nem nagyon megy a sportolás mostanában a Fordnak. Miután a korábbi
RS-t évekig reszelgették, hogy elbírjon az első kereken keresztül
aszfaltra törő több mint 200 lóerővel, majd tavaly bejelentették, hogy
a Fiestából sem készítenek RS-modellt, most a céghez közeli források
arról számolnak be, hogy parkolópályára állították az új Focus RS
elkészítését is. A döntés talán még nem végleges, de mostanában nem
fognak komolyabban foglalkozni vele, annyi bizonyos.
Jost Capito, a Ford Motorsport vezetője a Volvótól származó,
turbófeltöltésű, soros hathengeres motort álmodott a Focus motorterébe,
körülbelül 350 lóerős teljesítménnyel. Hogy ne kelljen végigszenvedni,
amit a korábbi RS-nél már eljátszottak egyszer, az RS négykerék-hajtást
is kapott volna a Volvótól, most azonban úgy tűnik, ezen nem kell
többet törni a fejüket.
Hivatalosan ugyan sosem volt szó az eredeti Focus RS utódlásáról,
mégis mindenki számított rá. Ahogy a vállalat szóvivője nyilatkozott:
“jelenleg a termékskálánk bővítésével kell foglalkoznunk. Jön új
szabadidős modellünk és hamarosan itt az új Ka. Egyelőre leállunk a
teljesítménymodellek fejlesztésével, majd talán visszatérünk rá, ha
kicsit jobban megerősödtünk.”