Le Mans: a meglepetés elmaradt

2005.06.20. 11:25

Az Audi trónfosztása nem sikerült, bár a Pescarolo csapat mindent megtett. A GT1 kategóriában az új C6-os Corvette versenygépek zsebelték be az elsőséget, alaposan lehagyva a verseny első felét uraló új Prodrive Aston Martinokat.


A győztesek

Az edzéseken brillírozó Pescarolo Judd versenyautók az első két órában még vezették a mezőnyt, de a három Audi szorosan a nyomukban volt, és két és fél órával a rajt után megkezdődött a franciák pokoljárása. Előbb a második helyen álló 17-es Pescarolo autó állt ki futóműhiba miatt, azután a vezető 16-os rajtszámú gépen kellett váltót cserélni. Ezzel a remény még nem foszlott szerte végleg, de a vezetést már nem sikerült visszaszerezni: a francia autók később is többet voltak a boxban javításon mint az Audik, így hiába bizonyultak gyorsabbnak a pályán, a 3-as rajtszámú Audival szembeni hátrányt nem sikerült lefaragni. Ráadásul a 17-es rajtszámú Pescarolót, amelyet a ralibajnok Sebastian Loeb is vezetett az éjszaka folyamán, Soheil Ayari négy órával a leintés előtt össze is törte, így már csak a Collard, Boullion, Comas trió maradt versenyben. A versenyt így a 3-as rajtszámú Champion Audi nyerte 370 körrel, J.J. Lehto, M. Werner és a Le Mans Schumacherjeként is emlegetett Tom Kristensen révén. A második az egyetlen talpon maradt Pescarolo Judd autó lett mindössze két kör hátránnyal, majd a másik Champion Audi és a francia Oreca csapat Audija futott be a 3. és 4. helyen.


A GT1 kategóriát a Corvette-ek nyerték

A négy LM1-es prototípus mögött a GT1 kategória élén két gyári Corvette futott be 349 kör megtétele után, leiskolázva több prototípus-autót és jó 14 kört verve a nagy rivális, az Aston Martin csapat egyetlen megmaradt autójára. A verseny egyik meglepetése az LM2-es prototípusok gyenge szereplése volt: ezek közül a legjobb - egy RML Lola MG - a 21. helyen végzett, az elvileg jóval lassabb GT2-es Porschék nagy része mögött.

ALTSZÖVEG
A győztes Audi R8 utolsó Le Mans-i versenyét futotta

Az Audi-dominancia dicsőségesen ért véget: az R8-as versenygépek 2000 óta mindent elvittek, amit csak lehetett, jövőre azonban már nem indulnak a legendás 24 óráson, így nyitva az út a konkurencia előtt. Ugyanakkor, ha a hírek igazak, két-három év múlva újból életre kelhet a Le Mans-i 24 órás viadal, hiszen az Audi és a Peugeot is a visszatérést fontolgatja egy-egy dízelmotoros versenygéppel, és egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a példájukat látva más gyáraknak is kedvük szottyan saját gyári csapatot indítani a következő néhány évben.