Megjött az új Volvo kupé-kabrió

2005.07.15. 10:39

Az autó neve C70, négy személyes, öthengeres motorokkal készül, és még formáját tekintve is igazi Volvo akárcsak az elődje, de már nincs külön nyitott és csukott változata. A Volvo új kétajtós modellje a legszebb összecsukható keménytetős modell a piacon.

A korábbi hírekben még C50-ként emlegettük az új Volvót, ami nem véletlen: a típus az S40/ V50 sorozat – meg persze a Ford Focus és a Mazda3-as – padlólemezére épül. Ez akár hátrány is lehetne, de a partnerül választott Pininfarina tervezői elérték, hogy az autón nyoma se maradjon az alapmodell jellegzetes, tömör arányainak. Igaz, az autó orra ugyanolyan rövid, mint az S40-esé, de a szépen formált tetőív, illetve nyitott tetőnél a nyúlánk hátsó rész miatt ez szinte fel sem tűnik. Ráadásul az új C70-esen nyoma sincs az eddigi kupé-kabriók furán orrnehéz arányainak: a három darabból álló tetőszerkezetnek ugyanis nem kell olyan hosszú tér a csomagtartóban, mint a kétrészeseknek, így a formatervezőknek nem kellett annyi kompromisszumot kötniük: a képek alapján úgy tűnik, a Volvo újdonsága kupénak is szép.

A lemezek alatt hamisítatlan Volvo a C70-es: a biztonság elsődleges tervezési szempont volt. Fix tető hiányában a padlót pakolták tele merevítésekkel, és a sajtóközlemény szerint ez olyan jól sikerült, hogy a karosszéria merevsége a duplája az előző nyitott C70-esének. Ráadásul ez az érték további 10-15%-kal nő ha a tető csukott állapotban van. A Volvo szakemberei szerint ezzel el tudták érni, hogy az autó menettulajdonságai semmivel se legyenek rosszabbak, mint a csukott modellek esetében. Sajnos azt nem említik, hogy mekkora lett az autó tömege, de gyanítható, hogy a sok plusz vas miatt tekintélyes a többlet az S40-eshez képest. A kabrióknál hagyományosan gondot okoz az oldalsó fejlégzsákok elhelyezése, ezért a Volvo tervezői a problémát egy új, az ajtóból előugró, az átlagnál lassabban felfúvódó függönylégzsákkal oldották meg, amely állítólag a szokásosnál is nagyobb védelmet ad, ha az autó netán oldalirányban borulna fel.

Galéria - klikk a képre

A C70-es műszaki megoldásai nem tartogatnak nagy meglepetéseket: az autó orrában a már jól ismert benzines öthengereseket találjuk. A motorpaletta egyelőre három tagú: a T5 jelű csúcsmodellbe 2,5 literes 220 lóerős turbófeltöltős motor kerül, az olcsóbb változatokba pedig 2,4 literes 170 illetve 140 lóerős szívómotorok. Később, 2006 elején jön a dízelmotoros változat, ebbe 2,4 literes 180 lóerős öthengeres turbódízel motor kerül. Négyhengeresről egyelőre nem esett szó, valószínűleg azért mert nem lesz ilyen: aki kisebb motorral szeretne kupé-kabriózni, annak meg kell várnia az azonos alapokon nyugvó Ford Focus CC-t.

A Volvo C70-es második generációját először szeptemberben, a Frankfurti Autókiállításon láthatja a közönség élőben, az első példányokat pedig 2006 első felében, tehát még a kabriószezon előtt leszállítják új tulajdonosaiknak. A Volvo vezetése komoly terveket sző a kétajtós köré: szeretnék megduplázni az elődmodell eladásait, ami nem is egészen reménytelen, hiszen a legtöbbet – 8000 példányt – éppen tavaly adták el az előző generációból.