Antara GTC: sosemlesz terepjáró az Opeltől

2005.09.13. 11:54

A várakozásoknak megfelelően egy terepjáró áll a frankfurti Opel stand középpontjában, ha nem is az, amelyet 2006-ban forgalmazni kezdenek a Frontera utódjaként. A kétajtós terepkupé ugyanakkor legalább teljes egészében az Opel tervezőinek munkája, ami a következő Fronteráról nem mondható el.


Galéria - kattintson a képre

A GTC jelzést ezúttal Gran Turismo Crossoverként olvastatják velünk az Opel marketingesei, azaz nem is titkolják, hogy az Antara inkább hosszú túrákra és némi természetjárásra termett, mint kemény terepezésre. Az autó formája két ajtajával és íves tetővonalával inkább emlékeztet egy elfajzott Astra GTC-re, mint egy terepjáróéra, de a GM Europe tervezőinek bevallottan éppen az volt a célja, hogy összehozzák a sportkocsik dinamikus megjelenését a terepjárók masszív megjelenésével. Ugyanezt a kettősséget erősíti a fura arányú - 4,53 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,64 méter magas - autóba épített 1,9 literes GM-Fiat motor, amellyel legutóbb két éve, az első Opel Vectra OPC tanulmányban találkozhattunk. Ez a négyhengeres dízel üzemű ugyan, de két turbófeltöltős, és így igazán tekintélyes 212 lóerős csúcsteljesítmény, illetve 1400-as percenkénti fordulatszám mellett 400 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes. Van tehát elég nyomaték a terepezéshez, de elviekben a száguldás sem idegen az Antara GTC-től. Ki még ugyan nem próbálták az autó képességeit, de a szimulációk szerint 8 másodperc alatt volna képes elérni a 100 km/h-s sebességet, és akár 210 km/h-val is száguldhatna.


Galéria - kattintson a képre

A végleges Opel terepjárónak ugyanakkor valószínűleg nagyon kevés köze lesz az Antarához, ugyanis a GM Europe továbbra sem foglalkozik terepjáró-fejlesztéssel. Ahogy az első Frontera az Isuzutól származott, a második a GM Daewoo terméke lesz, de a fejlesztést egy harmadik részleg, a GM észak-amerikai központja által kialakított műszaki alapokon végzik. A 2006 közepére várható szériamodell a GM Theta platformra épül, akárcsak a Saturn Vue vagy a Chevrolet Equinox, így várhatóan nem csak formai szempontból válik el élesen az Antara GTC-től, de még az 1,9 literes GM-Fiat turbódízelt is hiába keressük benne, mivel a Daewoo a VM motorival közösen kifejlesztett - egyébként 2 literes és kb. 155 lóerős - dízelmotort építi majd a saját, nálunk Chevrolet néven forgalmazott típusaiba és a majdani Opel terepjáróba is.