Jön a lépcsőshátú Honda kisautó

2005.09.23. 14:04

Jövőre már itthon is kapható lesz a praktikus családi modell, a Honda City. A Jazz padlólemezére épített négyajtós mini-szedán a Honda törökországi gyárából érkezik, de innen kizárólag Európa középső részébe exportálják majd. A City nem új típus, három éve mi is beszámoltunk az ősbemutatójáról, amelyet Thaiföldön tartottak. Eddig azonban csak a távol-keleten forgalmazták az autót, és az európai bemutató jó ideig fel sem merült a lehetőségek között. A Renault Thalia, a Dacia Logan, a Fiat Albea, a Skoda Fabia szedán és a többi hasonló modell sikere ebben a régióban, úgy tűnik, végre a japánoknak is szemet szúrt, ezért döntöttek a bevált modell helyi gyártása mellett.

A City sok szempontból hasonlít a Jazzre, bár saját egyéni hűtőmaszkja, és persze hátul kitüremkedő 500 literes csomagtartója révén önálló egyéniség. A puttony sajnos itt is, mint oly sok, eredetileg nem szedánnak tervezett modell esetében, a formai egység rovására ment, viszont jó hír, hogy a tervezés során sikerült megőrizni valamit a Jazz tágasságából. Ez részben annak köszönhető, hogy megtartották az utastér padlója alá helyezett üzemanyagtartályt és a rövid orr-részt, így a City hiába tűnik rövidnek, a belülről állítólag egyáltalán nem szűkös. A kis méret egyébként csak látszat: a City 4,39 méterével minden vetélytársánál hosszabb. Az 1,69 méteres szélesség, az 1,48 méteres magasság és a 2,45 méteres tengelytáv már inkább kisautós méret, de az autó így is majdnem akkora, mint egy lépcsős hátú Civic.

A Törökországben gyártott Citykbe a Jazz erősebbik, 1,4 literes 83 lóerős i-DSI motorja kerül, amelyhez ötsebességes kézi váltót, vagy fokozatmentes automatát párosítanak, a vásárló igényei szerint. Ezzel a motorral a négyajtós kisautó 100 kilométeren 6 liter körüli átlagfogyasztást produkál, a végsebessége pedig kb. 170 km/h. Már a Honda City S jelű alapváltozatában is lesz két légzsák és egy egyszerűbb gyári CD-s rádió két hangfallal, de a komolyabb LS kivitelhez távirányítású központi zárat és légkondicionálót, az ES jelű csúcsváltozathoz pedig oldallégzsákokat, 15 hüvelykes alufelniket és elektromosan behajtható tükröket is kaphat a leendő vásárló.

Sajnos a legfontosabb információ még hiányzik: nem tudjuk, hogy a Honda City mennyibe kerül majd, bár a forgalmazás csak 2006 elején indul, így ennek közlésére még van ideje a hazai forgalmazónak.