Mitsubishi Concept X: EVO-jövő

2005.09.28. 14:37

A Concept Sportback négyajtós, vérbő testvérmodelljét a Tokyo Motor Show közönsége láthatja először. A Concept X valójában a következő Lancer, azaz a sportváltozat, az EVO előfutárának tekinthető, azzal a céllal, hogy kiderítse: a közönség mit szól az új modell formavilágához.


Galéria - kattintson a képre

A jelenlegi Lancer talán a Mitsubishi valaha volt legunalmasabb autója. Nem csúnya, de híján van mindennek, ami érdekessé tehetné, és ez bizony komoly gondot is okoz a turbómotor és négykerék-hajtás nélküli alapmodellek eladásánál. Úgy néz ki, felismerték ezt a japán tervezők is, és megpróbáltak olyan formát készíteni, amely már álló helyzetben is a raliváltozatok agresszivitását sugallja. A Concept Sportbacknél is alkalmazott orr-rész óriási, trapézforma hűtőrácsával és gonoszul hunyorgó lámpáival telitalálat, de a karosszéria többi részlete is jól passzol a lehengerlő tekintethez. A hangsúlyos, hátrafelé emelkedő övvonal, a szabályos ívű tető és a Dakar-prototípusról szalajtott hátsó lámpák együtt olyan hatást keltenek, mintha nem egy szokványos családi négyajtóst látnánk.


Galéria - kattintson a képre

Nem is azt látunk persze, ez a motorháztetőn és az első kerekek mögött vágott nyílások, a 20 hüvelykes alufelnikre szerelt 255/35-ös gumiabroncsok és a hátsó diffúzor és spoiler láttán egyértelmű. A Concept X zömmel könnyűfém karosszérialemezei alatt a Lancer EVO sorozat kipróbált és félelmetes technikája rejtőzik: négykerék-hajtás, 300 lóerős kétliteres turbómotor és hatsebességes, robotizált versenyváltó tenné az utak rémévé a tanulmányt, ha már kapni lehetne.


Galéria - kattintson a képre

A látványos sportlimuzin-tanulmány méreteiben alig múlja felül a jelenlegi Lancert: a hossza 4,53 méter, a szélessége - főképp a kiszélesített sárvédőknek köszönhetően - 1,83 méter, a magassága pedig 1,47 méter. A tengelytáv 2,65 méter, azaz 50 mm-rel lett hosszabb. Mindez elsősorban azért érdekes, mert a Concept X alatt már az új kompakt Mitsubishi padlólemezt találjuk, amelyre nem csak a következő Lancert építik, de az Outlander utódja és a közeljövő kisebb méretű Chryslerei is ugyanezt a platformot hasznosítják majd.


Galéria - kattintson a képre

A Concept Sportback és a Concept X típusokból néhány éven belül kézzelfogható Mitsubishik lesznek: a Lancert felváltó négy- és ötajtós modellek 2006 és 2008 között kerülnek piacra, köztük ott lesz az új EVO sportváltozat is, amely durván két év múlva mutatkozhat be. A Mitsubishinél pedig méltán reménykedhetnek a feltámadásban, hiszen az új formával talán már az alapkivitelű Lancereket sem lesz olyan nehéz eladni, mint mostanság.