Elkészült az új csúcs-Ferrari: 599 GTB

2006.01.09. 15:39

Kapaszkodhat a konkurencia, ha utol akarja érni a Ferrari legújabb modelljét.


Galéria - kattintson a képre

A Detroitban megmutatott típus a Maranello sorozatot hivatott felváltani, amely a folyamatos fejlesztések ellenére már épp reménytelenül lemaradt a teljesítményversenyben az Aston Martin és a Lamborghini sportkocsijaival szemben. Az 599-es viszont az Enzo hatliteres - vagyis egész pontosan 5999 köbcentis -, V12-es motorját örökölte, amely különösebb nehézség nélkül ad le 620 lóerőt 7600-as percenkénti fordulatszámon, így a sorozatgyártású sportkocsik közt alig akad ellenfele. A kb. 1600 kilogrammos sportkocsival a Ferrari hűséges maradt a hagyományaihoz. A hatalmas V12-es motor előre került az autó hosszú orrába, míg a váltó a hátsó tengely elé került az optimális súlyelosztás érdekében.


Galéria - kattintson a képre

A formaterv a Pininfarina munkája. Az 599 GTB néhány részletében - főképp elölről - ugyan emlékeztet a 612 Scagliettire, még sincs híján meglepő részleteknek. Az utastér szigorúan kétüléses, de a hátrafelé meredeken zuhanó tetővonal és az aprócska hátsó oldalablakok még kisebbnek láttatják. A karosszéria hátsó kerekek feletti domborítása valahogy ismerősnek tűnik: lehet hogy csak a képek csalnak a perspektívával, ha nem tudnánk, hogy a Ferrari szupersportkocsiját látjuk, rögtön rávágnánk, hogy ez valami Toyota Supra-származék. A szimpla kerek hátsó lámpák szintén szokatlanul hatnak egy Ferrarin. A hátsó szélvédő rövidebb, mint a keretét alkotó idomok, ami hátulról nézve olyan hatást kelt, mintha egy óriási csomagterű túrakupé volna az 599-es, és nem a Ferrari legújabb csúcsmodellje.

Sajnos a Ferrari eddig elég kevés adatot közölt az új típusról, mivel ez csak egyfajta előzetes az amerikai vásárlók kedvéért; a részleteket csak február végén, a Genfi Autószalonon árulják el. A Ferrari nyilvánvalóan azt várja az 599 GTB-től, hogy az 550/575 Maranellónál is sikeresebb legyen, amely ebben a kategóriában eddig a cég legkelendőbb modellje volt, kb. 5700 példány készült belőle az 1996-os bemutató óta. Már csak az a kérdés, hogy a közönség hogy fogadja majd az autó izgalmas, bár kétségtelenül szokatlan formáját.